söndag, november 15, 2009

Ljusstöpardag


Russin är gott!

Vi har haft en så härlig dag som började med sovmorgon. Vi fick rycket efter frukosten med städning och Jörgen tvättade alla fönster utvändigt. När Milo sov middag så körde jag och handlade mat och inom Bauhaus för att kolla in deras tapeter men där fanns inget som föll mej i smaken. Köpte nybakta baguetter med mej hem till fikan som vi hann få hela familjen inna min mamma och syster kom hit för vår ljusstöpning.

Mamma och Helene visar upp våra vackra ljus! eller början till:)

Vi hade lite problem med att få tillräckligt med djupa smala kärl så nästa gång vi gör detta så vet vi lite mer om vad vi behöver. Våra ljus blev inte så långa men vi tycke ändå dom blev fina och bara det att vi gjort dem själv betyder faktiskt mer. Jag fick ihop 24 ljus som jag behövde till våra kalenderljus 1-24, vi ska brinna ett varje dag fran den 1 december till den 24 december.


Datumgivna med sterinvax i rött, sista paret ut har tomteluvor:)

Sitter och bloggar till filmen Heartbreak Hotel och har så svårt att koncentrera mej för jag tycker den är så rolig och härligt naturlig.

När vi hade stöpt klart åt vi en skink och ost paj med sallad och fick oss en mysig pratstund vid bordet, Milo hade fått middag tidigare av Jörgen så han sprang mest och charmade till sej;-) vår lille goding!

4 kommentarer:

Anna sa...

Vilka pysseltjejer. Milo måste vara världens snällaste, Svante hade inte klarat att hålla fingrarna borta från alla ljus. Sitter och försöker få energi till att röja inför imorgon men den innfinner sig inte. Svante är förkyld så Magnus får nog vara hemma imorgon. Pust, hur ska den här vintern bli. Hoppas ni är friska så vi kan träffas på fredag. Många kramar från oss.

A-K sa...

Vad mysigt det ser ut när ni står där och stöper ljus. Och vilka fina ljus du gjorde!

Ja, de hade haft det jättekul på hajken. Anton var så söt när han kom hem, jag fick en STOR kram. Och så sa han -"Jag klarar ju mig själv när jag är iväg, men jag saknar dig ändå :)" Gulligt sagt av en tuff 13-årig kille :)

Jag lovar att spela in Anton när han spelar så att du får se. han är verkligen jätteduktig!

Kram

Helen sa...

Leo ratar russin. Tror de är för hårda för det gillar han inte.

Jättefina ljus, speciellt de med tomteluva. Bättre med lite korta, annars går de av så lätt. Nu är det bara att vänta in 1/12 så ni får tända och mysa.

kram

A-K sa...

Tack för den fina kommentaren!
Jo... 7 kg är det nästan nu :)
Tror att jag ser smalare ut än vad jag är eftersom bysten har minskat nästa 10 cm i omkrets nu det senaste :)
Amningen är verkligen på upphällningen. I natt sov Filippa i ett sträck mellan klockan 20.30-08.00!
Jodå... visst har jag sådana strumpor ;) två par dessutom (gröna och blåa) väntar bara på att vintern ska komma så ska de användas i stövlarna.
Jag har de ofta som myssockor hemma.
Skärpet är perfekt! Trodde faktiskt inte att jag skulle passa i att knyta skärp i midjan men det funkar faktiskt :)

Ska du vaccinera Milo?

Kram