tisdag, november 17, 2009

Amningens tid är förbi:(

Nu har Milo inte ammats på 4 dygn så jag ser det som ett farväl till våra mysiga mammabappe stunder. Fast vi har det mysigt med vällingstunden också. Jag går alltid in med Milo på hans rum och släcker ner allt utom en liten lampa på hans fönster, vi stänger dörren och sätter oss i hans fåtölj. Han ligger hos mej precis som när han ammas och alltid helt stilla, snuttar och pillar på sin gosekudde och ligger ofta och tittar på mej. Jag sitter alltid tyst och njuter av att titta tillbaka på Milo. När han är klar så får han nappen och jag säjer att han ska få lägga sej hos sin andra kudde och sova gott, han gosar till sej och får täcket på sej och sedan går jag ut och stänger till dörren. Ja det är vår nattningsrutin som funkar väldigt bra på kvällen. På dagen går jag bara in och lägger honom i sängen och går ut och det funkar allt som oftast.

Idag har vi besökt vår granne, tog en fika och pratade en hel del:) Milo var trött så honom fick jag jaga en del, från saker som han inte borde röra. Det är hans sätt att visa trötthet, han blir klåfingrig. Jag fick hålla en liten 3-månaders bebis som heter Wilma och guuud vad jag saknar bebisbebistiden.
Under kvällen här fick Milo underhållas lite för han ville sova men fick inte för sin mamma:) strax innan sju fick jag ge mej och natta honom.

På onsdag i nästa vecka ska jag passa Tilda på dagen, ca 5 timmar. Det blir en rolig och intressant utmaning...Nettan jag ringer dej om jag behöver utryckning;-) Grannen var så rar och erbjöd mej låna hennes tvillingvagn och jag behövde gå en runda, den kommer jag nog låna för det kan vara skönt att komma ut en sväng.

Nej nu har jag nog inte mer att babbla om för idag. Vi ses!

3 kommentarer:

Helen sa...

Tack för extrakramen.
En härlig vällingtund kan nog vara lika mysig som amning, men jag förstår att du saknar det.

kram

Anna sa...

Jag har ju inte ammat så mycket/länge men saknar nog det lite. Vällingstunden brukar också vara mysig och man får fin kontakt men den tar slut så fort. Slurp och sen är flaskan slut, och då vill inte Svante ligga och mysa. Förresten vill han inte ligga ner längre utan ska sitta i knät och dricka själv. Ja, du det var längesedan vi satt med tremånadersbebisar, måste erkänna att jag saknar det också. Hade jag kunnat hoppa från ett år till tre hade jag nog velat ha en till men när jag tänker på den här klåfingriga, klättriga och springa runt tiden försvinner dom känslorna :). Den är så skönt när sov/nattningsrutiner funkar. Att få dom här timmarna på kvällen för sig sjäv är super viktigt. Dessutom är det viktigt att di små får sin sömn ordentligt. Tack för "snacket" på msn, kan vi inte träffas i verkligheten får vi träffas i cyberspace. Kram på er.

A-K sa...

Mysigt att ni har fått in en fin vällingstund innan han somnar :)
Förstår din sorg över att amningen är över, men tänk på att du ammade Milo länge :)

Filippa fick sprutan i benet där de brukar sätta den på de små. Än har hon inte visat upp några symtom.

Kram
Kram