tisdag, oktober 27, 2009

Upp och hoppa mamma!


Bus i sängen!

Mammas gospåg vaknade minsann halv sju idag, det hör till sällsamheten(kan man säja så?) Han fick en flaska välling i vår säng så jag fick vakna i lugn och ro, efter vällingen så vart det fullt bus i sängen:)
Vi åt frukost och sedan har Milo varit en uppehöna. Jag har ägnat hela morgonen åt honom och efter ett par timmar stoppade jag honom i säng utan protester, han låg och snuttade med sin kudde en stund sedan sov han gott. Jag tror inte han var färdigsoven(nytt konstigt ord igen;-)är det skånska kanske?

När pluttskrutt vaknar så ska vi köra och handla mat för här är bara tråkiga varor i skåpen. Behöver fylla på med lite barnmatsburkar också. Jag vill gärna ha lite sådana hemma som reserv.

Kom på att jag ville berätta om när vi åt frukost. Då satt Milo och tog sej vid örat och kinden och tittade bort på vasken och pekade....vet ni vad han berättade? Jo pappas rakapparat låg på laddning på vasken! Visst är det häftigt med sådana här stunder? När jag sen säjer åt honom, ja det är pappas rakapparat så blir han glad och fortsätter visa. Sötnos:)

2 kommentarer:

Helen sa...

Låter som en härlig morgon. Leo får inte välling vardagar,för då orkar han inte gröten. Bara på helger.

Finns det låtsasbarnrakapparater tro?

Jag laddade med lasagne på burk, för det gillar Leo. Han vägrar sånt med ärtor eller majs i.

Det är ju maken som har lämnat på dagis, så han har tagit det jobbiga. Jag har lämnat några ggr och en gång blev Leo jätteledsen redan när jag lyfte ur honom ur vagnen. Det gjorde ont i mig.
Fick rapport från i morse och då hade han inte varit ledsen alls. Igår när jag hämtade ville han inte gå hem utan stanna och leka på gården.

Hoppas ni hittar lite godsaker i affären både till gosepågen och mor och far.

kram

A-K sa...

Vilken glad, nyvaken kille!
Mmm... det är bra att ha burkar hemma som reserv.

Mysigt när de kan förmedla exakt vad de menar :)

Kram