lördag, oktober 31, 2009

Halloween

Halloween är inget som vi anstränger oss för att fira, eller vad man nu ska kalla det. Möjligt att det blir så när Milo blir äldre men än så länge bryr han sej inte så mycket. Vi har dock märkt av "bus eller godis" barnen som kommit och knackat på, tur vi hade laddat upp med lite godsaker åt dem:) Skrattade lite åt grannen som Jörgen mötte innan ikväll, han var på väg in på pizzerian för att handla godis för dom hade inget hemma och fick ju också påhälsningar av dom farliga figurerna;-)

Idag har vi varit både nyttiga och shoppiga:) Nej det är inte så farligt som det låter. Jörgen har gjort vid lite på uppfarten och jag dom vanliga hushållssysslorna. När vi ätit vid lunch så klädde vi om och körde till Lekia i Lödde för att köpa en ny kudde åt Milo, han har ju bara en platt ch sover med på rygg/sida än mage numera så han behövde en något mer fyllig. När vi kom dit var där smått rörigt för dom ska lägga ner i Lödde och flytta till Familia i Hyllinge, kul? nej! Där finns ju Babyland i närheten redan. Vi fick dock tipset av dem att köra till Jättekul i Lund, en megastor leksaksaffär med alla tillbehör till baby också. Vi körde dit och fick köpt en kudde till Milo, jag vill ju ha Rätt Start exclusive, viktigt:). Milo köpte också en duplo polisbil med blinkande sirener, den var rolig!

Jag har också beställt ett par stövlar åt mejsjälv på Ellos och fick 40% på dem. Jag har ju svårt att hitta stövlar med breda skaft till mina vader men dessa passade alla och man ställer själv in dem. Hoppas nu dom passar. Bruna valde jag eftersom jag har svarta.


Imorgon ska vi på föräldraträff hela familjen och det ska bli roligt att träffa alla igen för vi kom av efter sommaren. Nu tar vi nya tag igen. Milo kunde inte ens gå när vi träffade dem senast. Vad ska han ha på sej imorgon? Ska jag låta någon av er välja kanske? :-) Ni vet ju på ett ungefär vad han har i sin garderob..hihi
Ska han ha velour/jogging eller jeans? Snickar eller vanliga byxor? Vi funderar vidare, jag det gröna Molo setet i min fundering eller turkos/gröna velour byxor/zip-jacka. Nää nu får jag lägga ner! hur viktigt är det på en skala från 1-10? *viskar* 8. :)

2 kommentarer:

Helen sa...

Klart Milo ska ha tuffa jeans på sig!

Jättesnygga stövlar du hittade. Själv har jag fallit för - men ännu inte köpt - ett par röd-vinröda. Dom bara talade till mig från skyltfönstret. Blir nog en lunchutflykt till veckan :D

A-K sa...

Jag har också shoppat stövlar på Ellos när de har 40% rabatt. Jag har också breda vader och blir glad när man hittar stövlar som passar.

Klart att det är viktigt vad han ska ha på sig... Jag skulle vilja se det fina blåa Dunssetet på honom någon dag :)

Lustigt med hur de sover. Filippa sover nästan alltid på magen nu.

KRAM