fredag, oktober 30, 2009

En härlig dag i julens tecken!


Skönt med ett varmt bad efter en dag på julmarknad.

Milos första tomtar.

Lite roliga stenfigurer fick han av mormor och moster H, Tack!

Vi har haft en underbar dag ihop med min mamma och syster Heléne! Det var så mysigt att gå och strosa omkring i denna vackra slottsmiljö och alla fina hantverk som erbjöds. Milo var duktig som vanligt, han satt i bärselen när vi tittade på hantverken och fick sedan röra på benen när vi fikade. Ulltomtarna jag köpte åt honom ska hänga i hans fönster hade jag tänkt, blir ett par fina små vaktnissar:)
Sedan köpte jag lite gotter och även en julklapp åt Linette och Besim(nu blev du allt nyfiken va, Nettan;-) ?
Glömde nästan...vi åt en fastlagsbulle som var lite annorlunda, en saffransbulle med vaniljgrädde och vaniljkräm istället för mandelmassa, det var jättegott! Tror jag ska göra sådana saffransbullar själv och ha i frysen så kan man ju lätt fixa en god fika? Blev ni sugna? Bara kom hit så bjuder jag på fika:)

När vi kom hem så var det lite mat i magen och ett snabbt bad för Milo och sedan sängen för honom och soffläge för oss vuxna, om en stund kommer här att förtäras en blåbärsmunk..mmm nyttigt och gott! är dom inte bakade i vegetabiliskt fett? och blåbär är ju nyttigt! Rena rama sundhetskakan;-D


4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vilken beslusångst......såååå fina de röda luvorna är,kanske skulle tagit dem ändå haha kram/systern din

A-K sa...

Vilken snygging i Nova Star jeansen och den finfina Katvig tröjan!
Det verkar som om ni haft en underbar dag :)

Mysiga tomtar har ni också fått köpt! Jättefina!

Kram

Anonym sa...

Hej hej:)
Vi bestämde oss för att köra ut när Micke kom hem från jobb så vi var där vid halvfyra snåret och trekvart senare var vi klara. Jag hade ju bestämt vad jag skulle handla så det var bara inne i hantverksboden det blev överraskning hihi. Kunde inte stå emot tomteklänningen till lillfia och gissa om jag hade problem att låta bli de söta dockorna!
Ja det är mysigt med julmarknad även om julen känns avlägsen :)

Helen sa...

Oj, vilka fina tomtar. Bra tips, ska hitta någon fin till Leo som får bli hans. Jag har kvar en tomte som min mamma fick som liten.

Det är så mysigt att gå och lägga sig samtidigt tycker jag. Man har ju lite sömnbehov att ta igen.

Det här med parken kl 9. Kan ju säga att det aldrig hänt förut! Men nu ville jag få honom trött, så han skulle somna tidigt så resten av dagens tidplan höll. Och det gjorde den.

Ha en bra helg

kram från oss