söndag, november 01, 2009

Föräldraträff


FisherPrice klarar allt:)
Kl 10 i förmiddags skulle vi på föräldraträff hemma hos Evelina. Vi har inte träffats sedan i början på augusti så det hade ju hänt massor med de olika barnen, helt fantastiskt att se:) och jag mitt pucko glömde ta med kameran och mobilen var urladdad...smart! Jörgen var också med men jag tänkte inte på att jag kunde testat hans mobil. Det var i alla fall jättekul och Milo blev utsedd som värsta skåpsöppnaren, han var även lycklig över att klara av att öppna en frysdörr:) Nu gick alla barnen, senast var det bara 3 av 8, och dom som var väldigt tunnhåriga hade fått lite mer frisyr vilken ändrade utseendet på dom mycket.
Milos klädsel bestod av orange IdaT tröja, Molo stjärn hängseljeans och HM orange strumpor, stilrent och snyggt.

När vi kom hem sov sonen länge och vi satte oss i soffan, jag stickade och Jörgen spelade Mario på Wii, faktiskt riktigt mysigt denna kalla blåsiga höstdag. Senare på em väckte vi Milo och åt lite smörgås för att sedan köra iväg en sväng för att fylla på med bröd och mjölk och andra matvaror.
När vi åkte iväg så klädde jag Milo i sin Molo lurvoverall som är en en knall blålila färg och neonlaxrosa kantband och sömmar, han har också en lurv våpnarhuva i samma färger. Det är första gången vi använder den och när han var klar så sa Jörgen att han liknade en teletubbie:) Vi har alltså en ny färgfigur i Teletubbies, vad ska vi döpa honom till tro?Mi-Lou kanske? ;-) Missade fotografera honom här med!


1 kommentar:

Helen sa...

Godmorgon

visst är det kul att träffa barnen i mammagruppen. Man ser mellan varje träff allt som hänt med dom.
Vi är ju 4 stycken här hemma.

Mi-Lou blir nog en representativ teletubbis :D

Det är så skönt med hösthelger, man behöver inte "göra" så mycket, utan kan bara vara och softa lite.

kram från oss