fredag, oktober 30, 2009

Grus och hundhår!



Vad har jag(Mie)gjort för att förtjäna en massa djurhår och grus i huset? Jo grusen är mitt egna fel för jag inte orkade gå runt med vagnen och ta in den i garaget. Hår från alla tre djuren då, ja jag har ju själv velat ha dem men just nu är jag mäkta trött på att börja dagen med att dammsuga för att 2 timmar senare konstatera att det är fullt med hår på golven igen. Förbannade fällperiod! Snart tar jag en klisterroller och drar över hela ligan här. Timmie behöver badas men han är jobbig att bada för han tycker inte om det. Kattern är inte så farligt fälliga än men Timmie desto värre:(


Igår kröp jag och Milo i säng tillsammans för jag var trött och han uppe lite längre än normalt, kl nio däckade vi två:) Jag hade ont i kroppen efter en tur på Center Syd och en promenad på 1 timma, det tålde jag inte just igår. Dum var jag som gick på promenad i stövlar med hård klack, det straffade sej.

När Milo sovit middag så drar bilen hit: Wrams Gunnarstorps jullmarknad. Det är en stor känd julmarkad enligt gammal tradition. Minns att jag köpte ett handgjort tomtepar där för många år sedan, det står framma varje jul hos oss. I år blir det kanske något till Milo att ha som minne, en liten söt tomte han kan ha på sitt rum kan väl var gulligt.

1 kommentar:

A-K sa...

Hahaha... så söta bilder på Milo! Och det var nog precis det som han tänkte :)

Visst är det trist att städa stupikvarten. Usch...
Kan ju bara tänka mig hur det är med så mycket pälsdjur.

Felicia blir alltid bra på kort! Jodu... det där håret har vi många diskussioner om. Fast när det är utrett och iordninggjort är det jättefin :)

Jag älskar Filippas wct-set... ÅNGRAR så att jag inte köpte ett i större storlek på utförsäljningen.

Mysigt med julmarknad!
Mailar dig om uppsägningen :)

Ha en UNDERBAR dag!

KRAM