lördag, oktober 24, 2009

En dag utan plikter


Ohh mitt namn är IgglePiggle....*sjunger*

Kom nu mamma så kör vi, jag har tagit din väska!

Gröna hyllor från Bolagret

Nu...nä, NU ska jag gå i säng:)

Hela familjen gick här hemma och drog benen efter sej hela förmiddagen, vädret var urtrist! När Milo hade sovit middag och vi hade fått i oss lite lunch så föreslog jag om vi skulle köra ut till Järavallen(friluftsområde i skogen) men detta gick inte hem hos Jörgen, han tyckte det var för trist väder, jaja alltid någon ursäkt för att slippa gå långa promenader! Vi klädde oss och satte oss i bilen utan att vi visste vart vi skulle köra, vi hamnade på Nova i Lund. Letade små lyktor men hittade inget roligt. Dock hittade vi gröna högblanka hyllor på Bolagret och det kunde jag INTE motstå. Vi satte upp dem i vardagsrummet som ni ser på bilden ovan. Jag skulle kunna handlar fler som jag hade velat ha på Milos blivande rum, dom fanns i två längder till, längre än våra. Jag vet inte om jag ska eller inte, funderar och väger för och emot. Vet ju egentligen inte helt 100 hur jag vill ha det där inne och det är ju inte inflyttning på ett par år egentligen. Rummet han har nu fungerar ypperligt och är ju så fint.

Ikväll har vi tagit det lugnt, satt upp hyllorna och ätit middag. Milo stoppade vi i säng lite innan åtta. Jag har värk i min höftled som vanligt, känns som växtvärk från höften och ner i benet. Mitt bäcken är helt kass egenligen:( När jag suttit ner och ska resa mej så går jag som en gammal tant i några steg innan kroppen kan fungera som vanligt, jag kan inte ta ut mina steg. Detta är min betalning för att ha fått den mest underbara son man någonsin kan önska sej(nu är jag partisk;-) Jag tror inte jag kommer bli bra igen, försökte springa från vår brevlåda och in en dag när det regnade, men det gick inte alls. Jag får nog bara lära mej att anpassa mitt liv i vissa lägen och ibland ta smällen och ha ont en natt. Ähh nog om detta tråkiga, jag älskar mitt liv ändå!

3 kommentarer:

A-K sa...

Vilka FINA hyllor! Det blev verkligen supersnyggt!

Och vilka mysiga kort du tagit på Milo idag :)

Usch för att ha ont i bäckenet. Det har jag också av och till. Det måste ju finnas något som kan hjälpa... så här vill jag inte ha det resten av livet :(

Kram

Anna sa...

Jättefina hyllor, passar perfekt. Du har ett väldigt öga för heminredning. Det är alltid lika mysigt att komma hem till er, det är så hemtrevligt. Vilken liten goding du har, gillar kortet när han bär på din väska. Vi får träffas i veckan och diskutera lite mer Ullared. Blev inget idag eftersom svärmor är superförkyld. Men nästa söndag......

Helen sa...

Instämmer med övriga skribenter. Jätteläckra hyllor. Och på bra Milohöjd dessutom :D

Vilken attityd Milo. Man måste vara bestämd så mamma vet att du vill sova.

kram