onsdag, september 09, 2009

Tycker om sin stol

Milo tycker väldigt mycket om sin stol och speciellt när han börjar bli småtrött. Då går han in i sitt rum och tar en napp och sin snuttekudde och går ut och sätter sej i stolen en stund, precis som om han varvar ner lite. Det ser väldigt gulligt ut. Just på bilden pekar har på tv.n för han tycker jag ska starta den men jag fick honom på andra tankar, baddags och sedan läggdags kl 20, skönt när han kommer i säng vid den tiden.

Vi har varit hemma hela dagen fram till Jörgen kom hem, då körde vi ut på Bauhaus och handlade lite och sedan till dotterns lägenhet, gick med deras hund en sväng för hon blev så glad när vi kom.

Grannen och deras lilla bebisflicka har kommit hem, tack och lov! Det hade blivit lite komplikationer med vattenavgång ihop med en infektion och sedan en igångsättning som inte lyckades så det slutade med akut snitt. Tuff första förlossning och till råga på allt så hade hon höftledsluxation så hon får ligga i skena i ca 6 veckor. Jag hade köpt en jättefin bodysuit åt dem men den kan jag glömma ge dem för den är för tajt för en skena.

 Nu ska jag gå med Timmie en runda och sedan krypa i säng för jag är trött ikväll. Nattnatt vänner!

3 kommentarer:

A-K sa...

Vad gulligt att han går in på sitt rum och hämtar kudde och napp och sedan kryper upp i stolen. Jag får nog ta och införskaffa en sådan till Filippa :)

Åhhh... vad skönt att höra att det ändå var bra med grannen och den lilla flickan!

Jo nog kommer "hyllan" att passa fint i jackan... hihihi!

Nu blir det sängen för mig med :)

Kramar

Anna sa...

LHan är för go den lille Milo. Jag kan riktigt se honom tulta in och hämta napp och kudde.

Jag tror inte vi blev smittade av Milo, vi blev nog smittade tidigare. Det som har varit "skönt" med den här förkylningen är att febern har uteblivit.

Vad skönt att Jörgen snart är helt klar med renoveringen. Men det kanske vore bra och investera i en extra säng p.g.a. snarkningen ;) det är ju skönt att få sova. Hihi.

Sängen lockar här också.
Natti natti

Helen sa...

Det är lite vemodigt att göra sig av med favoritsaker de har haft. Men du får minnas dom mysiga sjalstunderna.

Milos stol är så himla tuff, kul att han gillar att sitta där oxå.Det är bra för dom att varva ner ibland.

Vad skönt med grannarna, även om det låter lite jobbigt. Man befarar ju dock det värsta innan man vet.

På dagis har dom lovat att ifall Leo är jättetrött innan lunchen vid 11, så kommer han få sova och äta efteråt. Det känns bra. Min lille tröttekille. Han somnar mycket tidigt på kvällarna nu.
IDag och imorgon är vi hemma och inte på dagis.

Hoppas nattsömnen blir bra

kram