tisdag, september 08, 2009

Får man lov att fälla en tår, eller två?

Nu har jag tagit steget fullt ut och lagt ut min älskade sjal på Tradera. Det är stort för mej för jag älskade att bära Milo i den men nu använder jag den väldigt sällan, det blir manduca selen som får arbeta istället.

Vet ni vad? Jag har blivit med klänning:) Hittade en på Esprit som satt bra men visst hade jag önskat den 1 dm längre men man kan inte få allt här i livet. Har haft tre smakråd här hemma idag som alla tyckte jag skulle ha stövlar till så nu har jag beställt väder som passar stövlar, ja inte gummistövlar då;-)
Prova kläder ihop med 1-åringar är kanske inte den bästa kombinationen men det gick bra trots allt.

Idag flyttar min goa dotter på riktigt (för mej), dom har varit och hämtat hennes möbler så nu ekar det nästan på hennes rum. Sorgligt att barnen blir vuxna och flyttar från en men jag vet att hon har det bra och deras lägenhet har blivit riktigt fin. Lite smålir kvar nu bara som Jörgen ska fixa i helgen.
Inatt får jag ha maken i vår säng för nu har han ingen extrasäng att sova i ;-) fast jag hoppas inte Milo vaknar av väckarklockan vid 05.30 imorgon för då får han minsann sova på golvet natten därpå..hihi

4 kommentarer:

A-K sa...

Jag satt precis och kollade igenom gamla inlägg på Filippas blogg... tänk att dom varit så små!

Jag tror att det blir perfekt med stövlar till klänningen!

Usch då... jag förstår att det måste kännas när Linette flyttar hemifrån på riktigt. Tur att ni har Milo kvar hemma :)

Kramar

Anna sa...

Älskar min manduka men det är något visst med att bära i sjal. Tänka på att någon annan kan få mysiga stunder med sin bäbis. Du kanske "förhindrar" att ännu en baby björn kommer ut på marknaden. Hihi

kram

Anonym sa...

Härligt att du hittat klänning nu :D Det är ok att du önskar stövelväder så länge det inte innebär snöstorm eller regn ;) Det vill inte bruden ha nämligen!

KRAM

A-K sa...

Godmorgon :)
Natten blev jobbig :( En MYCKET pigg Filippa vaknade vid kl 2.30 och hade full show till kl 4.30. Hon vägrade att vara i sin säng... i min säng var hon glad :) Till slut fick hon vara i sin säng och jag la mig på soffan en stund... då somnade hon :) Pust!
Peter är i Spanien... hade han varit hemma hade han fått tagit hand om henne.

Tack för viktpepp! Ja... nu SKA jag verkligen skärpa till mig. Hoppas att vågen visar på under 80 på fredag. Jag har också väldigt lätt för att gå upp i vikt.

Felicia hade några sådana Elle-jackor när hon var mindre, jag tycker att de är jättesöta, så jag var glad när jag hittade en i storlek 9 månader :)

Jag behöver inte heller köpa kläder på Gekås... men precis som du säger, det finns ju mycket annat kul! Och tänk på vad vi ska babbla :)

Ja, det är bra med syskon som kan passa :) Fast du har ju äldre barn som kan passa när du vill göra ärenden!

Egentligen borde jag sova en stund tillsammans med Filippa som precis somnade för jag var sjukligt trött när klockan ringde. Men... jag ska nog passa på och jobba lite nu så får jag vila i eftermiddag.

Hoppas ni får en fin dag :)

Kramar