torsdag, september 10, 2009

Mamma tipsar:)

Nysydd mössa
Tipset om ledljus

Milo leker med fontänen
Idag har vi varit hemma heeela dagen förutom en promenad, skönt. Jag har sytt tre mössor, en till Milo ch två på beställning. Fick även en förfrågan på ett par velourbyxor efter att ha sålt ett par på tradera som jag sytt, hon ville ha ett par likadana i strl 60. Lite roligt är det allt men jag vill inte sy mängder, fast lite pengar in så kan mamsen fylla på en Milo garderob är ju inte fel, det behövs ju verkligen ..hihi ;-)
Tipset jag vill ge er är en ledlampa att sätta i kontaken. Mörkret faller ju på tidigare och tidigare och iaf Milo rum är beckmörkt på kväll/natt. Denna lilla belysning var perfekt och den sitter intill kontakten så Milo kan inte pilla bort den själv, än så länge får man nog tillägga;-) 59:- på Bauhaus.
Nu ikväll har vi gjort vid på Linettes rum, Jörgen har fått en 1,40 m säng och vi har bytt gardiner och pysslar runt lite där inne. Milo hjälpte också till att städa och röja(läs röja ut;-D ) Det blev bra och nu får hela familjen sova gott igen. Ni ska inte tro att vi lever i celibat för vi har två sovrum, man kan t o m ha lite extra trevligt*rodnar*

3 kommentarer:

Anna sa...

Får jag också beställa mössa? SUPERFIN! Du har sån talang!

Håller själv på att rensa i barnens garderber, guuud vad kläder.

Som sagt sömnen är viktigt och när man vill sova, ja då vill man sova. Har man annat i tankarna kan man faktiskt röra på sig ;D.

Måste städa vidare, var bara inne på en snabb koll.

Kram, kram

Gunsan sa...

Jag tycker du kan skaffa patent på namnet miemilo och öppna en webbshop och börja sälja kläder och mössor...du är jätteduktig. Här är något du verkligen kan utveckla och känna pengar på. :)
kram

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Så fin blogg ni har! Kommer kika in ofta :) Kram Tjolla!