onsdag, september 30, 2009

Sjuk

Godförmiddag alla!
Här fick vi släppa lite planer för dagen och hålla oss hemma för Milo vaknade med feber. Jag kollade inte tempen då men nu innan han skulle sova så gjorde vi det och tempen stod på 39,1 grader. Jag vet inte riktigt vad som är fel för han är inte förkyld eller något annat jag märkt. Ja tänder är ju på gång med jag tror dom har spruckit igenom, hörntänderna nertill är det som kommit.

Vi får pyssla med lite här hemma istället. Vi åker ju på fredag förmiddag så huset ska ju vara städat innan vi ger oss iväg, hatar att komma hem till ett ickestädat hus. Kom även på att jag glömt kolla om man fick ha hund med sej i stugan så det ska också göras idag, annars får jag ordna hundvakt också. Katterna klarar sej ju alltid för Linette kan gå in och se till dem varje dag. Dammråttorna tänker jag inte mata;-)


Lite alvedon hjälpte på humöret och även att kunna få ro att somna. Han kunde inte somna hur trött han än var nu i förmiddag. Tur att det finns febernedsättande. Vi tog på oss och gick en runda med vagnen och Timmie så somnade lillgrabben ganska snabbt. Nu sover han på altanen i sin mysiga lurvoverall, ser ni så fin mössan blev till? Själv har jag kört en runda med Galvanicen och en mugg herbalife..ja ni hör själv..hihi..man vill ju vara en ung och fräsch mamma. Just nu känner jag mej nöjd med mejsjälv och tror jag ska gå och sätta mej vid symaskinen en sväng. Vågar inte ta fram boken jag läser i när jag gått i säng för då kan jag inte släppa den:) Ängelns lek heter den och den är speciell men bra:) och tack Cecilia för jag fick låna den!

5 kommentarer:

A-K sa...

Nämen vad trist!
Hoppas bara att det är tänderna som spökar och att han kryar på sig snart!

Filippa sover och jag jobbar, som vanligt :)
I eftermiddag tänkte jag nog att vi skulle ta en tur till Trollhättan. Jag såg att POP har O!-priser.

Hade jag inte haft så långt att åka hade jag gärna åkt med på Katvigsalg. Men du får spana för mig :)

Kram

Anonym sa...

Galvanic och Herbalife, ska du återgå till spädbarnsstadiet helt ;)

Fin kille i fin overall feber till trots.

Kul att du gillar boken! Det gjorde som sagt jag med.

Hade gärna följt med på Katvigsalg men jag är rädd för att budgeten kommer att vara spräckt efter dessa dagarna ;) Vi har det så bra så bra i alla fall och jag har köpt fiiina stövlar :D

KRAM

Anonym sa...

Nämen gullplutten sjuk? Hoppas han piggnar till fort igen! Fick du ett nytt anfall igen....hur vore det att kanske kolla upp varför kära syster:) Puss o kram

Helen sa...

Stackars Milo, det var ganska hög feber. Hoppas det är bättre nu.
Det är bra att sova sig frisk.
Läskigt skrapmärke han fick när han trilla oxå.

Vi var ju borta 4 dgr över förra helgen, så det blev ju ingen städning innan. Letade saker under soffan igår och dammråttorna bor hos oss oxå! Så jag vet vad jag ska göra imorgon fredag,

Ha en bra helgtripp

kram

A-K sa...

Godmorgon!

Våra jackor kom igår. Men jag hade ingen ork att åka till Ica och hämta dem, så det ska jag göra idag. Pengarna kan jag absolut få i Ullared.
Det var verkligen supermysigt i Stockholm. Och väldigt intensivt :) så jag hann inte sakna Filippa. Fast brösten började ömma på kvällen ;)

Mmmm... jag köpte ju Småfolkoverallen i vintras för att användas nu. Den är i storlek 80, fortfarande lite stor. Köpte en tillhörande mössa som tyvärr är för liten :(

Pust vad jag sliter med Danmark. Men nu tror jag att jag lämnar det därhän och åker och shoppar istället :)

Hoppas att ni får en riktigt bra dag trots att Milo är hängig!

KRAMAR