söndag, september 13, 2009

Milos första bröllop

Akta så jag inte sprutar vatten på dej! Milo hittade en vattenslang på innergården där vi var på bröllop och det var ju spännande. Dagens klädsel bestod av Molo hängselbyxor, PoP murarskjorta och Molo hood.

Här har vi då det vackra brudparet, Cecilia och Mikael, min syster och svåger.
Jag behöver väl knappast kommentera bilderna va? Så ståtligt, pampigt, vackert och rörande!
Bara titta och njut:)
Festen hölls i Trivas på Råå, en jättefin och mysig restaurang. Maten var outstanding och bestod av medelhavsbuffé, skandinaviska buffé och ostbuffé och det var inte vilken buffé som helst utan en verkligt superb och annorlunda en, såååå gott!
Så här nu i efterhand så hade vi nog önskat oss en barnvakt till Milo för det är ju en del jagande och speciellt nu när han nyligen börjat gå och är ostabil. Han var jätteduktig och inget pip och gnäll varken i kyrkan eller på festen. När klockan hade rundat 22 så var lilla herrn så trött men han hade inte somnat och blivit sovande för ni vet väl vilket väsen en bröllopsfest har mad alla kninvar som slår i glasen för att brudparet ska kyssas och annat finurligt som hör till. Vi fick snällt köra hem med vår son men vi tyckte ändå vi fick vara med en bra stund och fick uppleva denna enorma lycka som det utsrålade! Älskade syster och svåger, ni var så AMAZING!! Vackert vackert och åter vackert.
Dagen i övrigt bestod av ett besök på Center syd, fick be min söta mamma följa med för jag skulle köpa mej en bh och deeet är inte så lätt att prova ut ihop med en Milo;-) Jag hittade iaf en svart push-up sak som satt fint ihop med hyllan..hihi Ett par svarta trosor fick jag också hittat. Jörgen fick en ny vit skjorta för den han hade var lite för snäv i halsen, han har inte använt vit skjora på ett par år tror jag. Att hitta en vit fin var faktiskt inte så lätt för de flesta var i polyester och det gillar han inte, men jag hittade faktiskt en snygg i 100% bomull med strech i på Cubus. perfect!
Därefter körde mamma och jag och köpte nya frallor och hem till dem och fikade. Nu var Milo riktigt trött för jag hade dragit ut på hans förmiddagssömn till kl 13 00, vi körde hem och han fick sova till kvart över tre, upp med sonen, i med middag och på med finkläderna och direkt ut i bilen för avfärd till Raus kyrka:) tjohej vad det flöt på.
Nu har Milo legat och snackat i sängen under tiden jag skrivit detta inlägg men börjar tragga så smått så jag avslutar och går och äter lunch med sonen....och förresten:) Nu är JAG satt på diet med Herbalife så NU ska jag ner i vikt, wish me good luck;-D

4 kommentarer:

A-K sa...

Åhhhh... vad fina de är :)
Jag förstår att det var ett riktigt fint bröllop!

Duktigt av Milo att orka såpass länge tycker jag!

Jag är här och hejar på i viktnedgången!

Nu har Filippa fått middag och jag tänkte vi skulle ta en sväng till lekplatsen.

Kramar

Anna sa...

vilken sötnos, hängslebyxorna är sååå fina, grämer mig fortfarande att jag missade som på tradera. Jättefina foto på brudparet, visst är bröllop mysiga, älskar dom.
Vi får peppa varandra gällande viktminskningen. Den här veckan som gått med förkylning och kalas har inte funkat som det ska. Nya tag imorgon.
Kram
ps. hör av mig om mössan, hade varit kul att ha en till Lukas och likadan till Svante.

Helen sa...

Vilken tjusig frisyr.
Maten låter jättemumsig, nåt för varje gom.

Visst är det kul att klä dom lite fint och gå på kalas. Även om dom sölar ner sig ibland.
Att du orkade ända till 22 Milo är imponerande!

Lycka till med vikten. Jag har sen 2 veckor minskat ner på portionerna, godis och fikabröd likaså. Får se hur det går.

ha en bra vecka

kram från oss

laila olsson sa...

Hej, ja dom var jättefina vi önskar dom lycka till i framtiden.
Jag vet att du kan ha karaktär med sockerbomber när du väl bestämmer dig .Variera och motionera ,följ programmet så gott du kan och jag vet det ger resultat. Du får gärna berätta för dina kompisar att din mamma använder och säljer HERBALIFES produkter sedan 3 år tillbaks och att hon har mycket energi i kroppen !! Bra att du börjar nu för energi och pigghet behövs med en ettåring som har myror i brallan.

kram till er från mormor!