måndag, september 14, 2009

Surar

Jag köpte en ljusgrå KikKid jacka med tillhörande keps till Milo i somras, tog strl 92 för det är små storlekar. Idag skulle vi premiärtesta den för det blåste så ute. Vi har faktiskt inte provat den innan för den såg bra ut i storlek men med är för smal i midjan, sitter så pass hårt på min knubbis att den drar upp sej högt direkt och det är ju inte skönt, det måste ju sitta ner om ryggen till rumpisen. Blev så besviken för jag tyckte verkligen om denna jackan. Stör mej också pa att jag tog av tagsen precis innan vi tog på det men det kan jag nog lösa på något vis, den är ju aldrig använd ändå och det ser man ju om jag nu ska sälja den på tradera. Fast jag kommer inte få vad jag gett för den och kepsen ihop och det stör mej:(

Vi kom i alla fall iväg på vår långpromenad ändå(50 min i rask takt) och det var varmare än det så ut så jackan hade ändå blivit för varm på än om den är tunnfodrad. *surar fortfarande* Skönt var det att komma ut för Milo var trött och smågnällig så promenaden gjorde underverk på oss båda, han somnade och jag mådde bra av en promenad. Man tänker så bra när man promenerar och jag är lite småsur på gubben idag så det behövde jag:-)för nu är jag på bättre humör.

Nu ska jag gå och behandla och göra vid det däringa katvig regnsetet så det blir fint. den korkade säljaren har inte ens besvarat mina mail. Dumma människa!

3 kommentarer:

A-K sa...

Fy vad trist med KikKid jackan.
Håller tummarna för att du får bra för den på Tradera ändå!

Heja!!!
vad duktiga ni varit idag :)
Här hade vi en jättejobbig natt, jag tror attd et kommer fler tänder. Och dessutom vaknade Filippa klockan 06.00. Jag var trött OCH grinig imorse och efter vi skickat iväg barnen, Anton fick jag skjutsa till skolan (linserna tog för lång tid att sätta i imorse) så väntade jag bara på att Filippa skulle bli trött igen. Vi somnade båda två vid 9.30 och vaknade 13.30 :) Välbehövlig sömn!
Sedan var det bara att fixa sig, hämta Anton, laga mat i omgångar och skjutsa till och hämta från scouterna etcetc. Pust!

Hoppas du fick ordning på Katvigsetet!

Kramar

A-K sa...

Men jösses!
Har ni redan hunnit med er prommenad! Bäst att vi sätter lite fart här! Jag fastnade i jobbet och då springer tiden iväg :)

Vi får muta dem så att vi får shoppat ;)

Jag lovar att hojta till om det kommer någon Molorabatt!

Kramar

A-K sa...

Jo just det ja!
Vi provade förra årets vinteroveraller här igår. Katvigoveraller funkar just nu men säkert inte till vintern så den ska jag lägga ut på Tradera.
Men SVEAoverallen kommer nog att fungera i vinter :)

Kram