söndag, september 20, 2009

Björnklo


Velourmössa med en björnklo. Försökte rita av den på Molooverallen men inte helt lätt att sy tät zickzack med en massa täta svängningar. Menmen jag tyckte den blev ok ändå och ett M som i Milo fick pryda klon. Jag varnar er för jag kommer sy fler mössor men jag tycker det är kul att sy lite olika.

Undras om inte sonen ska vakna snart, han har nog en sovsöndag. Vi sov till 9 i morse och sedan ville han sova igen kl 11 och sover ff 13.30, sömntutan.

I eftermiddag ska vi hem till min mor och far och grilla ihop med min lillebror och syster H. Det är ju en härlig dag och nu gäller det att ta vara på värmen in i det sista, jag gillar ju denna sensommarvärme för den är så mycket friskare om än varm. Vi har t o m börjat tända stearinljus på kvällarna för mörkret faller på på redan vid halv åtta, mysigt!

2 kommentarer:

A-K sa...

Vad bra att jag redan har mössmönstret ;)

Önskar att jag också hade tid att sy lite... kanske ska se till att ta mig lite tid till det.

Vi tänder också stearinljus på kvällarna. Det är så mysigt :) Jag börjar faktiskt längta efter hösten nu.

Kramar

Helen sa...

Tända ljus är så mysigt. Köpte upp mig på massor senast jag var på Ikea.

Måste berätta.
Precis innan jag la mig igår,så körde jag ett varv runt i bloggarna jag kollar. Så på nåt sätt fanns väl det kvar i hjärnans vindlingar. Har i alla fall drömt om dig och ert hus inatt. Jag var med några personer och vi missade en buss, sen var vi plötsligt i ett gästrum i ett hus och så kom du och satt att vi fick vara där. Sen missade vi nästa buss och nästa osv, så vi kom ju aldrig därifrån! Vi försökte smyga oss tillbaka till huset för att du inte skulle se oss.

Vart får man allt ifrån?

Är hemma med en snorig Leo idag. Just nu sover han och jag hör hur han snörvlar stackarn.

kram från oss