måndag, augusti 24, 2009

Traderaförsäljning = Kavatkängor

Jag har börjat med ett shoppingkonto som jag ska använda mej av vid traderaförsäljningar och inköp av kläder/skor till Milo. Hoppas det kan fungera skapligt. Jag har precis haft en omgång ute och fick väl runt 1000-lappen, jag vet ärligt inte än:) Men jag har en måste-post, ett par bruna Nova Star fodrade byxor, dom ska jag köpa på onsdag och sådana hör hemma här:) Var ju så nöjd med våra grå som numera är för små och sålda med för den delen. Sedan fick jag ju 50% rabatt på en vara hos Ellos och då måste man köpa ett par kängor som man annars får hosta upp en hel del för om ca 1-2 månader. Vi köpte ett par Kavat Nord kängor som är fleecefodrade och med en bred kardborreknäppning. Svarta ville jag ha för det passar bäst till dom olika utstyrslarna vi har i höst/vinter. 299 kr blev det med 50% ja också frakt förståss.
Vi har varit hemma idag för sedan har vi tre dagars uppbokat framför oss. Vi har gått en promenad och har en stor gryta kalopskött på spisen som ska puttra några timmar. Sandlådelek och bad i bassängen har vi också hunnit med.
Just nu har jag en trött och småsur påg här som tvunget ska öppna en låda som han inte får vara i och han blir så stött på mej för han inte får röra den!...jag ska gå och göra något roligt med honom för annars orkar han inte med till han ska sova ikväll.

3 kommentarer:

Helen sa...

Jag för logg över inköp och försäljningar på Tradera. Har inte kollat men jag har definitivt handlat för mer än jag sålt för.

Jag väntar nog med vinterkängor ett tag till. Köpte ett par lätt fodrade höstskor och sen har han sina gympadojor. Tyvärr är de söta sandalerna i strl 19 för små. Inte längdmässigt men det är för smala.
Hade varit bra med sandaler en tid till, men nu köper jag inga.

Vad ska man göra åt deras "pillande" på sånt de inte ska röra. Vi har en daglig kamp med fönstret bakom soffan i v-rummet. Där står spännande krukor. Har inga blommor i men det är vackra krukor och mamma vill ha dom där :-)
Dit dras han så fort jag sätter mig vid datorn eller gör nåt annat än roar honom.

Hoppas det blir bra aktiviteter ni ska göra de kommande dagarna.

ha det bra

kram

A-K sa...

Vad cool han ser ut där han kör med det stora lasset :)
Jag beställde en hästtransport (inkl. häst) till Filippas Bobby car: http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=9568&History=1608|1657

Hihihi... jag funderade också på att beställa ett par kängor till Filippa på Ellos 50%. Men jag tror att det blir ett par stövlar till mig själv istället :)

Kram

laila olsson sa...

Hej ,jag tycker att du är sååååå duktig på att sy! Dessa talanger har du nog fått i generna efter mig och din mormor. Hon sydde och ändrade kläder till folk under den fattigare tiden i livet. Jag är bäst på gardiner och lite hemminredning. Men när du och Helene var små och jag 22 år då sydde jag era klänningar små.
Du är en riktig modesömmerska. Kram mamma