söndag, augusti 23, 2009

Grattis på födelsedagen pappa!

Milo i sitt fina småfolk linne och name it shorts.
Jag och Milo gick upp vid halv 8 och väckte pappa med paket på sängen. Milo hjälpte till att öppna paketet som bestod av ett par mc-byxor som hör till hans jacka. Dom satt perfekt och pappa/maken blev glad:) Sedan åt vi frukost och jag dammsög innan Milo ville gå och sova. Han somnade vid 9 tiden och sov i 4 timmar så vi hann med och få i ordning allt inför kalaset. Jörgen tvättade golven och jag gjorde vid tårtan och lite annat småplock, så skönt att få göra allt i lugn och ro:) Gästerna kom till eftermiddagskaffet och ett par paket till fick han, en t-shirt, två bio-biljetter med barnpassning(smart syster:-) och en jättefin hoodtröja.
Denna Åhlens pyjamas är bara så mjuk och fin!
När gästerna hade gått så var Milo så trött så, fick hoppa i badet en sväng och sedan satt han och pysslade med sina sångpås-figurer. Just nu har han kommit in i en period men att sitta pch pyssla med saker, sätta på lock, ta av lock, tömma väskor och stoppa i sakerna igen. Han kan sitta länge och klura på saker och ser helt underbart koncentrerad ut:) När klockan var närmre halv åtta så orkade han inte mer och fick sin välling och somnade gott. Dååå slog vi till med varsin kebebtallrik för vi hade inte lust i att ta tag i någon matlagning, gott men vi kunde bara äta hälften för där var så mycket mat, attans god dressing till så man ville ju äta mer bara pga den:)
Just nu sitter Jörgen och ser en film och skrattar högt själv..hihi Goa maken! älskar honom så högt men ibland glömmer man bort det i allt "bebisrus" som är så starkt fortfarande för oss båda:)
Minns inte om jag skrivit detta innan men när vi var och tittade på telefon till mej så frågade en expidit Jörgen om vi var barnpassare! Nej sa Jörgen, det är vår egen. Hon blev helt tyst och gick iväg och expidierade en annan kund. Jörgen tog lite illa vid sej men jag kände bara att jag mest tyckte synd om tjejen för hon måste känt sej urdum. jag är stolt över att få vara mamma och vet att vi båda är bra föräldrar till vår son och det är huvudsaken, eller hur tjejer?:) Visst är vi alla bara BÄST för våra små och stora barn!

4 kommentarer:

Helen sa...

Ha ha, Ser ofta likadant ut hos oss:-) Maken framför nån film (som jag är 0 intresserad av) och jag framför datorn. Men det är i samma rum i alla fall :-)

Stackars expedit. Hon måste känt sig jättedum. B och jag har ibland skojat om ifall folk tror vi är far-morföräldrar istället.
Åldern har ingen betydelse utan det är kärleken.

Ha en bra vecka

kram från sthlm

A-K sa...

GRATTIS till Jörgen på födelsedagen!

Vad kul att han blev glad för byxorna och att de passade :)

Pinsamt för expediten. Hon skulle ju bara vara vänlig och lite personlig, så blev det så fel :) Och Jörgen behöver ju absolut inte ta ila vid sig.

Precis så är det här också! hihihi... Peter glor på film och jag sitter vid datorn. Ikväll var jag tvungen att göra lönerna så då flyttade jag upp en våning.

Är det inte så att Milo fått tag i din gamla mobiltelefon och stuvat in den någonstans?
Filippa gillar också att sitta och plocka med saker och stoppa i och ur :)

Kramar

Helen sa...

Leos förhållande till skor är att han helst sliter ner alla från skohyllan i hallen. Att ha på sig själv är ganska ointressant. Vi kämpar varje gång några ska på.

La ett bud idag på Tradera på ett par fodrade gummistövlar i en strl mindre än dom jag köpt.

Apropå såsen. Den är ju ganska fet, så nästa gång tror jag att jag skippar majonäsen och tar en magrare fil istället.
Man måste ju tänka på volangerna:-)

(Volang = en vackrare benämning på valk i midjan)

WWmor sa...

Heeej.. oj.. det var ett par dagar sen jag var in och läste på bloggen.. jösses vad du har fullt upp! Grattis grattis i efterskott till maken!
vad duktig Milo är på att sova nu.. himla skönt förstår jag.

Jösses, lite klumpig expedit.. måste ha varit en väldigt "ung" och "oerfaren"som kläcker ur sig en sådan kommentar.. idag vet man ju att många är både mycket unga, och äldre när de blir föräldrar.. man kan aldrig veta ju.. MEN.. vi är helt klart de bästa bästa för våra barn..!

Kraaaaam