fredag, augusti 21, 2009

Slita sitt hår

Lek i stora sandlådan

Ja man kan lugnt påstå att jag sliter mitt hår! Får jäklar inte rätt på hur man får upp bilder från nya mobilen till bloggen, jag får in dem i ett picasa album där alla mina bilder samlas men sedan är det stopp för min intelligenta hjärna:) Jag måste be någon klok om hjälp ser det ut som.

Vår dag har bestått av ett kort besök hos en väninna i grannbyn och sedan körde vi vidare till en affär där vi köpte en present till Jörgen som fyller på söndag, vad får ni veta på söndag för han kollar ju bloggen han med:) Hej hej hjärtat, nu är du allt nyfiken va? Det börjar på bokstaven R, hihi.

Vår natt var lite bökstökig för hunden var orolig och skällde med jämna mellanrum, åskrädd som han är och det fick vi ju en del av inatt. Milo vaknade och blev ledsen varje gång men somnade om ganska snabbt igen men det var mycket med att ligga tätt intill mej och då sover jag också dåligt, dock knoppade vi till 08.30 i morse:)

Milo sov inte eftermiddag idag så han däckade vid 19.30 och somnade så gott. Jag får nog också gå i säng snart för jag är också segodego. Imorgon måste jag baka lite till kalaset på söndag, det blir bara eftermiddagskaffe med det vanliga tillbehören i form av kakochtårtkalorier:) Snart kan jag också få äta vanliga kakor för vi ammar nog inte mer än en vecka eller två till. idag har vi inte ammat alls och inte inatt heller, men vi har också haft fullt upp och inte hunnit sitta och mysa.


1 kommentar:

A-K sa...

Godmorgon!
Jobbigt med jobbiga nätter, är det inte det ena så är det det andra :)
Filippa har faktiskt sovit riktigt bra de senaste nätterna. Vaknat en gång/natt, ammats lite och sedan somnat igen i sin säng.

NU ska jag sätta igång och städa. Vi ska ha kalas för Felicia idag (nog kommer någon gratta mig också eftersom jag fyller på måndag ;) )
Vi ska grilla och till det ska vi ha potatissallad, sallad och fetaoströra, inte så mycket att förbereda. Och Felicia ville ha schwartzwaldtårtor från Frödinge (frysta) så inte ens baka behöver jag göra :) Hihihi... men städningen kommer jag inte undan!

Nu hör jag att Filippa vaknar. Dags att ge henne lite Drikki :)

Hoppas att ni får en underbar helg!

Kramar