tisdag, augusti 18, 2009

Så var det kväll igen.

Måste man prova mössor hela tiden?
Så glad och nyvaken:)

Ännu en dag avverkad, varför går dom så snabbt än om man bara är hemma? vi har gått och småpysslat med lite av varje, ni vet damm, vattna blommor, bädda rent, dammsuga, tvätta, tömma diskmaskinen..hihi listan kan göras lång. Anledningen till att jag hann med så mycket är för att Milo sov middag i 5 timmar idag också! Jag fick också sytt en mössa efter att ha försökt mej på att rita om ett mönster till en 44/46 mössa. Jag lyckades ganska bra så nu ska jag sy i mina rätta tyger. Har många mössprojekt på gång:)

Just nu står middagen på i ugnen och vi väntar på att Jörgen ska komma hem från Hög, där var en Spitfire(flygplan) som skulle landa och starta igen och just det planet är Jörgens favvoplan. Han är ju lite tokig i allt som har motorer.....varför tror ni Milo säjer bbrrruuummm bruummm när jag säjer - Nu kommer pappa snart hem:) Jo för han är lite tokig han, sådan far sådan son.

Ang amning så var Milo lite gnällig och småtrött för en stund sedan och då ville han faktiskt ha mammabappe..myyys mys, vi satte oss framför TV.n och bappade en stund så piggnade han till och blev på gott humör igen och jag fick tömt ett något välfyllt bröst, dock inte ömt tack och lov.

Lite nytt på gå fronten är att Milo nu kan ta 3-4 steg om han koncentrerar sej och han är så söt när han stapplar dessa få steg...gullungen! Jag tycker att han är duktig på att berätta vad han vill, han visar och "pratar" ganska mycket. Gör era 1-åringar det också? Jag minns inte sådant från mina stora barn.

Både jag och Milo har fått kallelser till undersökning. Jag till mammografi och Milo till barn i Lund för undersökning av hans ena testikel som inte vill vara nere i pungen, lille Mr Einstein:) Hoppas han slipper operation för det är inte roligt på så små barn.



Inga kommentarer: