måndag, augusti 31, 2009

Hur går det här till?

Den här meckapären är konstig, hur får jag av klossarna?

Detta satt Milo och klurade på ett bra tag, han har inte lekt så mycket med den innan men idag fick han kläm på att man kunde föra runt dom små klossarna på olika håll. Det är helt fantastiskt att sitta och studera hans framgångar:) Gospågen!

Vet ni vad? Idag har spärren släppt och Milo går ganska långa sträckor!! Så koncentrerad och duktig. Jag har filmat honom med videon men kan inte lägga upp det här och nya telefonen kräker jag över fortfarande. Fast jag hittade ju den gamla så jag kan sätta i mitt simkort i den och filma en snutt, ja det gör jag imorgon.

Till mitt besök på mammografin. Inte så spännande precis. Dom scannade egentigen inte ammande mödrar men eftersom min amning inte är fullt aktiv och vänstran ej brukbar;-D så fick jag göra det ändå. Men jag kan tala om för er att det gjorde ont i högran och gör fortfarande:( Men jag bet ihop och tänkte på min förlossning..hihi, fick förlossningapapperna med posten idag och där var ju en del som man hade missat i all smärta. Bl a att Milon navelsträng satt hårt åt halsen i två varv, att den var runt halsen visste jag men inte hårt. Sedan hade han inte andats förrän efter 1 minut och då kom hans gnyende också, men kan dom verkligen vara utan andning en hel minut utan att ta skada? Hans hjärta slog i alla fall enligt apgarpoängen. Tur man inte visste allt just i det skedet för då hade jag nog blivit hysterisk.

Imorgon ska jag och Milo hjälpa Linette att städa i lägenheten och hänga upp gardiner i vardagsrummet, blir nog jobbigt med Milo med det får vi ta med en klackspark:)


2 kommentarer:

Helen sa...

Visst är det härligt när dom utvecklas. Det går så fort nu. Hua

Gjorde ju mammagrafi häromveckan. Har väntat till 6 mån efter amningsavslut.

Jag fick med mig förlossn.journalen från BB. Kan vara kul att ha. Men jag förstår att det var läskigt att läsa att den satt hårt åt.

kram från oss

A-K sa...

Usch... jag förstår precis hur det känns att läsa förlossningspapprena. Det var samma sak med mig när vi fick Anton.... huuuuu. Och operationpapprena efter hans operation, en massa medicinska termer som jag var tvungen att slå upp och då var det som om en helt annan värld öppnade sig och man fick reda på vad som egentligen hänt.

Heja Milo som kan gå så bra!
Filippa har inte riktigt knäckt den koden ännu så att hon knallar iväg av egen vilja. Hon går om jag sitter på golvet och lockar med något roligt :)

Vad söt han är där han sitter och koncentrerar sig!

Soffan är STOR. En sådan där som man bygger ihop av moduler. En hörnsoffa med divan. Och fotpall :) Det kommer att bli SÅ snyggt i vardagsrummet. Kommer antagligen att måla väggarna cremefärgade, med ev. en fondvägg.

Peter har ju sina garderober i sitt gamla kontor så vi får försöka samsas ;) Men det rummet är ca 25 kvm stort så det ska nog fungera :)

Det roliga är att min foglossning känns mycket bättre efter en rejäl powerwalkrunda :) Jag får ont när jag är stillasittande. Du frågade om viktminskningen... hmmm... i fredags körde jag och Camilla igång på allvar! Nu jäklar... :)
(uppdatering i den andra bloggen!)

Nu ska jag jobba lite :)

Kramar