söndag, augusti 09, 2009

En liten frukttjuv i kylskåpet:)

En liten filur som alltid är snabb fram till kylskåpet så fort det öppnas och idag hade han fått tag i plommonen, gott gott! Ni kan nästan se hur snabb han är och han hann tugga på två plommon medans jag vände mej om för att ställa smöret på vasken.

Vi har inte gjort supermycket idag. var en sväng och skulle ha en kabel till datorn och handlade lite middagar till Milo för mitt förråd är så gott som tomt, tur papsen börjar jobba så man får gjort någon nytta igen:) Ikväll grillade vi en flintasteak som var seg som attans så vi tappade lusten på köttet.

Hittade ett mönster på en rånarluva/väpnarhuva som jag har ritat av och klippt. Ska göra en som passar till Katvig regnoverallen. Jag hade ett blått och ett turkost velourtyg som passade i nyans. Ska bli intressant och se hur den blir.

Satt och skrev in olika kalas och bröllop i kalendern och det blir en tuff sensommar vill jag lova, 2 bröllop 12 sept och 25 sept, en 20-års fest, en 45-års fest, Jörgen fyller den 23 aug, ett Mexicana party ihop med grannarna, Ullareds-tur med en övernattning, Harasjömåla med två övernattningar..pust!

3 kommentarer:

WWmor sa...

hahaha, vilken liten snattare du har i huset!! han måste typ ha väntat på att du skulle öppna kylskåpet.. supergulligt!!

Ååh, blev också sugen på plommon nu.. ! Får handla det nästa gång ..

Vilken höst. men det är kul samtidigt att mycket att göra, men se till och njut sen när du väl har en ledig helg.. är barn medbjudna på alla tillställningar eller måste du ha barnvakt?

Kramis igen.. ps, tack för tips på blogg.. vilken mall har du nu?

A-K sa...

Vilken söt liten tjuv :)
Filippa är också där så fort jag öppnar kylskåpet. Nu senast fick hon tag i en påse torkade tomater och de satt hon och tuggade på.

Ser fram emot att se en färdig väpnarluva. Det skulle jag också vilja sy.

Kul med mycket inbokat i kalendern! Jag ska checka med Peter idag om några datum som passar.

Kram

Helen sa...

Plommon är mumsigt Milo. Vi har oxå ett träd och ikväll svalde Leo kärnan oxå. Hoppas det inte gör ont när den ska ut :-)
Än så länge når inte Leo upp till kylen. Vi har en halv bara.