fredag, augusti 14, 2009

Älskade barn

Milo provar sina bebisoverall, den gick på men stramar när han sitter:) Söt är han iaf!
Nu ligger den på Tradera, sörjer den!

Idag har vi pysslat lite här hemma, Milo har hjälpt mej att dammsuga och torka golv med en trasa. Han har sovit en del idad och den anledningen är även idag
pga av sen läggning igår och upp ganska tidigt. Jag misstänker att han håller på att avsluta amningen för han vill inte ammas på natten och oftast inte på dagen heller. En stund på morgonen går han med på hittills. Känns lite vemodigt så jag får ta vara på de få stunder jag får med honom vid bröstet. Jag älskar honom så in i vassen och idag har varit en sådan dag då man känner så oerhört starka känslor, blir nästan tårögd av att bara sitta och skriva det här. Tokmamma kanske men Milo betyder oerhört för mej. Såså mina stora barn betyder också oerhört mycket men bebisar ställer oftast till känslospelet hos sin mamma, det vet nog bl a Pontus som är pappa:)
Så nu dök vi ner på djupet en stund så nu får jag klättra upp igen. Mina tradera auktioner går ypperligt så jag får fortsätta spä på dem med fler auktioner. Jag tänkte spara ihop lite till Småfolks salg i Danmark, det ska vara billigt och kunde vara en kul tripp, i mitten på oktober brukar det vara. Jag ska inte handla mer till Milo just nu för garderoben är full med kläder och vi behöver verkligen inte mer på ett tag. Jag tycker jag har fått ihop väldigt snygga kläder som jag kan matcha på många olika sätt. Älskar att välja ut dagens outfit och sätta samman olika plagg som passar ihop, ibland visste man inte ens att det kunde vara snyggt ihop. Jag ska nog vara glad för att jag inte har en tjej för det hade blivit ännu dyrare!! Tycker Katvigs randiga tröjor och leggings och strumpor ihop med en jeanskjoj eller annan enfärgad klänning är så snyggt, eller dom har babushka och pussel mönsterna som Molo fått in, skitsnygga!! Jag skulle vilja ha en sådan tröja till Milo men dom är nog väl flickiga, väpnarhuvan är gränsen för mej:)

Ni vet Molo tröjan Jörgen villa ha till Milo, den med dukatimotorcyklar och däckspår på ärmarna, där har jag köpt till ett par mjukbyxor med däckspåren, dötufft ihop!

Nu ska jag berätta något glädjande, speciellt för Jörgen. Vissa av er vet vilket helvete han haft med att få ha kontakt med sina två barn som idag är 24 och 19 år gamla. En mamma som gjorde allt för att förstöra och i Danmark är det inte samma lagar för skilda som vi ha här. Iaf så har han nu efter många år fått kontakt med dem och dom vill ha kvar kontakten. Det är underbart för Jörgen och snart en dag kommer dom nog träffas. Han har inte haft det lätt många gånger, speciellt inte de första åren efter vi träffades, jag drog på ett håll och dom på andra och stackars min make som ville ha oss alla fick till slut ge upp en del pga av en mor som inte ville samarbeta med honom, hemskt. Hoppas innerligt att dom kan förstå vad som hände den gången och får träffas och att allt klickar på rätt sätt.
Nej nu ska jag göra en baconlindad köttfärslimpa och skala lite potatis, det blir fredagmiddagen här i detta huset.

4 kommentarer:

Gunsan sa...

Vad kul för Jörgen...hoppas dom förstår hur det har varit för honom och att dom kan gå vidare och ha en bra relation...Jörgen e ju en toppenkarl:)
Ha det så kul imorgon på Rasmus fest...tyvärr hoppar jag för jag har ingen lust el ork faktiskt...annars brukar inte jag backa som du vet;)
puss o kram

A-K sa...

Nu sitter jag här och lipar... usch så jobbigt det måste ha varit för Jörgen och för dig också såklart. KUL att barnen vill ha kontakt!

Jag har ju en sådan overall, i rosa med tillhörande mössa :) på lut här till hösten!

En babuskaklänning måste jag nog beställa till Filippa :)

Hjälp vad Tradera går bra! Jag fick 207 kr för en lilla Anna-klänning som jag gav 100 kr för på rea. Auktionerna som avslutades igår och idag inbringade 2619 kr!

Filippa verkar inte vilja avsluta amningen. Hon vill snutta mest hela tiden. Jag den kärleken känner jag igen... ibland blir man helt paralyserad av den :)

Kram

Helen sa...

Godkväll i stugan. Hoppas middagen blev god. Vi lyxade till med entrecote och klyftpotatis. Lilleman fick fiskbullar och var lycklig.

Vad kul för maken att barnen vill ha kontakt. Måste ha varit oerhört jobbigt och tungt för honom. Jag kan för mitt liv inte förstå hur någon förälder kan förstöra och medveten sabotera relationen mellan barnen och den andre. Hämnd eller vad det nu kan vara. Det är ju barnen som drabbas. Hoppas dom kan ses och att han för berätta sin "histora".
Att ni fick Milo tillsammans måste ha varit underbart. Usch, nu börjar jag oxå grina nästan.
Visst är det jobbigt ibland men man blir alldeles mjuk av känslor när man ser dom.

natti

A-K sa...

Jag såg att jag gav 500 kr för Molooverallen så jag satte ut den på Köp nu till 799 kr inkl. frakt och igår var det en som köpte den :)
Så på 2 dagar har jag håvat in 3418 kr!

Känner att jag är liiiite sur idag. Du vet en sådan dag då man retar sig på sin make att han aldrig går upp med Filippa. Jag hade behövt en sovmorgon efter de nätterna vi haft. Men nejdå... grrrr. Så nu åker Filippa och jag till GBG och tröstshoppar :)

Kram