lördag, juli 18, 2009

En ny liten Milo som är 1 dag gammal på bilden, ligger och sover i en stolt pappas famn, älskar er!








Vid denna tiden för 1 år sedan var vi inlagda på KK i Lund. Vattnet gick vid 18-tiden den 18/7. Det var första gången jag hade spontan vattenavgång så jag blev smått chockad:) Hade nyss kommit hem från Ica Maxi och hade packat in matvaror och satt in tre bakpotatis i ugnen när det knäppte till i magen och niagarafallet forsade:) Där stod jag som ett fån vid spisen och sa -Oj, vad gör vi nu då? Hade fått besked på att ringa direkt om vattnet gick för Milo låg rörlig och då kunde navelsträngen komma i kläm när vattnet gick och han trycktes ner. Efter att ha förbrukat ett antal handdukar så ringde jag in och vi fick besked på att komma in direkt. Linette var hemma och även hon blev smått förvirrad och hittade inte sina nycklar i rena kaoset för henne med, hon skulle ju få sin lillebror!



När vi kom in på KK så hade värkarna börjat så smått och dom ville att vi skulle stanna kvar för det kunde ju gå fort...pyttsan, fort var ju allt annat man kunde kalla det! Jag hade värkar hela natten som inte gjorde någon direkt nytta och på morgonen satte dom igång mej med dropp. Trots detta och starka värkar ville inte min kropp samarbeta. Jag låg hela dagen och fick ryggbedövning i 5 omgångar om jag minns rätt. Ett tag ville dom göra ett uppehåll för att se om det var anledningen till att jag inte öppnade mej som tänkt men det hände inte mer för det och barnmorskan sa att vi fick sätta in mer ryggbedövning för det tog för mycket på mina krafter. På kvällen dagen efter var jag totalt slut och blev ledsen och ville inte mer, orkade inte mer. Dom diskuterade akut kejsarsnitt för läkaren tyckte Milo började bli slö och jag med. Men då hände något efter att läkaren var inne och bände upp mej! Jag fick krystvärkar och kämpade tappert vidare men trots kämpande så fastnade Milo först med huvudet och sedan vid axlarna och dom drog ut honom med rejäla krafter samtidigt som dom hängde sej över min mage och tryckte på det hållet också, detta minns inte jag utan Jörgen berättade det för mej. När han väl kom ut så blev det lite panik och massor av människor fanns i rummet helt plötsligt. Milo var så blå och andandes inte och jag blev så rädd och ledsen. Han hade navelsträngen två varv runt halsen och hade haft en tuff väg ut och det var klart anledningen. Dom tog honom direkt och läkare och barnläkare jobbade på med honom men efter en liten stund hördes ett gnyende och det var ett ögonblick som fick mej att bli pigg och glad igen. Både jag och Jörgen grät och efter en stund fick vi över honom till oss..LYCKA LYCKA och himlastormande känslor!! Klockan var 21.16 när han föddes. Han var påverkad en timmas tid sedan började han andas normalt. När vi satt där och åt vår lyxfika kom vi fram till att det var en liten Milo, vår älskade Milo!



Tänk att det var för 1 år sedan, otroligt vad denna tiden har rusat iväg:) Nu ska vi ha en skön natts sömn och sedan när vi vaknar imorgon så ska Milo få sina paket. Kameran och videokameran är satta på laddning, tårtbottnar och jordgubbar är framtagna från frysen.



Kram alla mina söta vänner...er har jag också stor glädje av precis som min son och förgyller min vardag ALLTID:)

6 kommentarer:

Gunsan sa...

GRATTIS GRATTIS till lilla Milo. Hoppas han får riktigt många paket med leksaker för kläder behöver han inte...haha...
kram på er hela familjen

A-K sa...

Jag ryyyyyser när jag läser din berättelse....
Det är något speciellt med förlossningsberättelser :)

Nu ska jag baka tårtbotten OCH slå in presenter!

Puss tillbaka till Milo! Och stora kramar inför morgondagen :)

A-K sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MILO!!!!

Hoppas att du får ett riktigt underbart 1-års kalas med massor av paket och god tårta!

Kramar
Filippa

WWmor sa...

Hurra hurra hurra hurra för Milo ida´! Grattis på 1års dagen, och hoppas du får många roliga paket!!

uj, vilken förlossning.. låter lite som min faktiskt... ! Tack för den.. roligt och intressant att läsa!

Ha en underbar söndag. Vi firar Milo här på väddö också.. vi ska baka rabarberpaj!
KRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAM

A-K sa...

GOD MORGON stora födelsedags killen!

Tack så jättemycket för presenten! Filippa blev jätteglad :)
(Vi såg att hon kände igen figurerna!)
Hon har ingen sådan dvd... nu ska vi äta frukost och titta på den.

Hoppas att dagen bli jättebra, våra gäster kommer kl 16.

Kramar

Helen sa...

Det syns att Milo är nyfrissad!
Minns din förlossningsberättelse från AFF, att det blev ganska tufft. Gud, man har ju nästan förträngt förlossningen. Var tvungen att fråga Bosse häromdagen vid vilken tid Leo var född!

Min absoluta fasa inför förlossningen var inte smärta för min del utan att något skulle gå på tok och att barnet skulle påverkas, typ syrebrist och därmed andra allvarliga skador. Försäkrade mig om att de skulle sätta in snitt vid minsta tveksamhet. Jag hade definitivt sett alltför många förlossningsprogram på TV. Ett amerikanst som hette riskförlossningar. Det tittade jag på ismyg när Bosse inte så!
Det fick tankarna att fara tyvärr.

Förstår att du var helt slut och orolig när Milo inte andades som han skulle och vilken lättnad det måste varit när han kom igen och ni fick honom till er.

Hoppas dagen blev lyckad. Ser fram mot att läsa om den.

kram från oss