torsdag, juli 30, 2009

Småfolk

Tuff kille i Småfolk outfit. Jag har köpt en hel del småfolk kläder till hösten och hittade ju denna heldress i brun frotté som är perfekt att matcha till flera mönstrade tröjor. Dom är lagom i längd som tur var för det mesta jag köpt är för långt i benen och Jörgen klagar då, han kan ju trilla och slå sej om han kasar på för långa byxben, ja män ni vet:)

Jag kände mej instängd i mitt hus idag eftersom Jörgen var iväg och vädret var så skiftande mellan ösregn och sol. När J kom hem så föreslog han att vi kunde köra hem till mina föräldrar en runda och när vi kom dit fick vi middag:) lyx och mamma lagar alltid så god mat och nyttig! Milo åt pastaskruvar till dom var på väg ut ur öronen..hihi Sedan hade kära mor gjort giffflar som jag och Milo kunde äta, utan ägg, TACK! det satt fint till kaffet, vi som alltid får ett torrt knäckebröd när vi kommer hem till någon..lite överdrivet, ja:)

När vi kom hem vis 7 så fick Milo jamas på och välling så somnade han vid halv 8..härligt!
Imorgon är det fredag och ännu en dag själv hemma för J ska tapetsera hos Nettan. Vad jag och Milo ska göra vet jag inte, känns trist att bara gå hemma när det är "semester". Vi måste göra något känner jag, kanske Karlslundsparken med lite djur att titta på. trist att åka själv bara. Nää jag ska ringa Pontus och Sandra och Tilda(son, svärdotter och barnbarnet), jaaa det gör jag:)

Ha en go kväll alla!

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon. Regnkläder håller jag nog med om att det är praktiskt att ha ett set på dagis för jämnan. Hemma har jag en känsla av att man inte så ofta går ut om det regnar! Så här kanske POP's skalkläder funkar.

Ja, svart är lite trist på barn. Hoppas du får minst lika mycket för den som du gav. Jag nöjer mig med denna POP och den finska vi redan fått låna.

Ha en bra dag.
kram

A-K sa...

Godmorgon!
Milo är jättefin i sin dress :)

Vi har världens ruskväder här... jag har sovit jättedåligt inatt pga det och pga av att Filippa fick för sig att vi skulle leka mellan kl 4-6. Pust... vi låg kvar i sängen, men du vet hur de är... snurrar runt, drar i håret, gnäller lite osv.
Men vid kl 6 somnade hon och sov till 10. Tror att det berodde på att hon sov både förmiddag och eftermiddag igår.

Idag ska vi packa Antons lägerpackning och ikväll ska Peter och Anton på U2 på Ullevi. (Hoppas att vädret blir bättre under dagen.) Imorgon ska vi på bröllop, Peters bror gifter sig.

Dags att väcka upp huset!

Hoppas att ni får en fin dag :)

Kramar