lördag, juni 27, 2009

Sandlåda

Milo har fått en sandlåda
Kan någon hjälpa mej att ta bort grusen?

Pappa, jag bjuder! Ny färdighet som utövas hela tiden, vi får mat och nappas ganska ofta:)


Idag har det hänt lite av varje hos oss. Dagen började vid halv 8, vi åt frukost och sedan körde Jörgen och klippte sej. I förmiddags kom Jörgens bror och svåger hit från Danmark för att hämta lite virke som Jörgen köpt åt sin bror. Dom lastade och jag fixade fika till oss nya ostbullar från bagarn, det satt fint kan jag berätta:) Dom körde hem vid middag och strax efter vaknade MIlo så han fick middag och sedan bar det iväg till ett ställe som har en utställning av olika plattsättningar. Vi blev inte mycket klokare över hur vi vill ha det! det är ju så svårt. Vi fick i alla fall med oss grus hem till Milos sandlåda som Jörgen snickrade färdigt under eftermiddagen. Den är byggs så att det viks två lock över som skyddar mot katters val av toalett och sedan blev det ju fina sittytor för mamma och där vi kan placera bakade kakor mm:)
Sandlådan gillades skarpt men i början var det lite läskigt med sand på händerna. När han var klar i sandlådan fick han ett bad i sin pool, som han för övrigt har badat i säkert fem gånger idag:)
När Milo hade sovit eftermiddag så klädde vi oss och körde till Saxtorps marknad, vilken flopp! Ha ha ha, marknad med max 10 stånd och visserligen tivoli och en del matserveringsvagnar. Hör och häpna ett live dansband skulle uppträda senare på kvällen. Vi slösade 10 kr på denna marknad:) körde hem och gjorde grillspett på fläskfilé, baconlindad korv och tomater, det var bra mycket bättre än en langos som man bara mått dåligt av.
När vi hade grillat kom Linette och Besim in en sväng och vi lekte med hundarna och Milo. Klockan hann bli 22 innan Milo kom i säng, kan mamsen kanske få sovmorgon då tro?

Imorgon har vi konfirmation, min systerdotter och gudbarn ska konfirmeras. Jag går i kyrkan sedan kör jag hem och hämtar Milo och Jörgen och så kör vi vidare till festen. Åren går fort, det känns inte som så många år sedan man stod i kyrkan med henne på armen:) Lilla Alexandra!


3 kommentarer:

CiliaH sa...

Oh vad kul med sandlåda :D Det ska Matilda också få, men inte riktigt än...

Förstod ni at det var vi som vinkade en massa när vi körde förbi vid middagstid. Nettan var inne hos er med;) Ni såg lite konfunderade ut hihi. Gps:en ledde oss på lite underliga vägar eftersom vi inte var överens...

KRAM

A-K sa...

Vilken jättefin sandlåda :) Bilden på Milo med sand på händerna säger mer än 1000 ord!
Filippa hann bada tre gånger i sin pool idag.

Vad mycket ni hunnit med idag.
Hoppas att du får sovmorgon imorgon. Nu ska jag se om batteriet till kameran har laddats så att jag kan blogga om vår dag.

Kramar

A-K sa...

Godmorgon :)

Trist att ni inte fick en riktigt bra natt :(

Filippa somnade strax efter 22 och vaknade 6.48! Ammade i en kvart, då somnade hon igen och sover fortfarande (kl är 9) :)
Det är nog vällingen som gör susen... ja plus att kycklingmamman låter henne sov i sin egen säng ;)

Här är det också redan jättevarm och vindstilla. Och jag som ska gå på Liseberg med Felicia och Julia. Nåja... jag ska hjälpa dem in och gå med en stund sedan får Filippa och hitta på något annat att fördriva tiden med. Tänkte åka till Polarn och Pyret och se om jag hittar något nu när de har utökat rean.

Hoppas att ni får en trevlig konfirmation!

KRAM i värmen