söndag, juni 28, 2009

Konfirmation för Alex(Alexandra)

Goa Alex blev konfirmerad idag(Jag får säkert en utskällning för jag lagt ut en bild på henne men det ska jag nog stå ut med..hihi) Jag tyckte hon såg så glad och lycklig ut på denna bilden. Konfirmationen är över och spänningen släppte. Det var en mycket fin konfirmation med ett skådespel om var man hittade tron, avslappnad och med roliga inslag. Sedan hade dom en tjej som sjöng solo och sedan ihop med flera av dom andra tjejerna, bl a då Alex. Vilken röst tösen hade! Så vackert och så duktig, så berörande och tårarna ville pressa på.
Jag som fadder samt faddrar till de andra ungdomarna fick komma fram till altaret och hålla handen på våra egen gudbarn under välsingnelsen, det var också en fin ceremoni.
Lycka till framöver Alexandra!
Efter kyrkan körde jag hem och hämtade Jörgen och Milo som var hemma. Milo hade precis sovit klart så det passade perfekt. Festen gick bra men det var ordentligt hett i Helenés trädgård. Vi fick god mat och jag och Milo fick specialgjord efterrätt utan ägg, jättegott!
Jag ville bara visa så vacker Saxtorps kyrka är i taket, dom har tagit fram dom gamla målningarna som fanns under nyare målning. I denna kyrkan har vi varit många gånger och jag och Jörgen gifte oss här för snart 12 år sedan, många fina minnen finns här. En tragisk också som finns med oss.

När vi kom hem från festen så var vi trötta, Milo stoppades i säng och jag la mej på min säng, Jörgen satte sej vid tv.n och vips så sov hela familjen och jag vaknade 18.45! Inte bra, Milo fick jag väcka och nu är klockan snart 22 och han står här sidan om mej och drar i det mobila internetet:) Han hade gått i säng men slog sej i sängen så pappa kom till hans räddning och då kom han visst upp igen. Undras när vi ska gå isäng här idag:)

3 kommentarer:

WWmor sa...

kyrkor är så himla stämningsfulla tycker jag.. jag kan inte gå in i en utan att få gåshud faktiskt.. de är liksom så fyllda av glädje och sorg.. Mystiskt!!

Söta bilder på Milo i sandlådan.. Wiktors nya roligaste leksak är grävskopa.. sen den var hit till tomten och grävde för poolen.. nu leker han med sina små flera gånger per dag. .ska snart blogga just några bilder när han sitter å leker..

Hur länge sov han då i morse? *nyfiken*

Må så himla gott. Imorgon åker jag hem ett par dagar UTAN barn.. måste jobba lite, och samtidigt väga mig hos vv på tisdag..

kram

Helen sa...

Godmorgon, usch ja, det är nästan för varmt att sitta ute nu. Och äta i solen - Nej tack.

Leo vill inte somna på kvällarna nu, det är väl värmen.Det är väl bara att gilla läget med att rutinerna inte funkar så bra nu.
Han hälsar till Milo att dra i nätsladdar får man inte göra säger mammor. Fast det är himla kul !

Låter som en fin konfirmation. Det är sån skillnad på präster tycker jag. En del är "tunga" och bara mal och mal. Förstår att minnena kom eftersom du upplevt en del i den kyrkan, både roligt och tråkigt.

Ha det bra i värmen
kram från oss

A-K sa...

Godmorgon!

Vi fick en ny bra natt :) Filippa somnade runt 22 och vaknade först kl 5.50 lite amning i ca 10 minuter, tillbaka till egen säng och så vaknade vi nästa gång kl 9.10 :) Perfekt!

Hon var så fin i de lila shortsen och Bamseklänningen, de passade så fint ihop så jag satt och tänkte på dig :)

Jo... jag är nog "för" snäll ibland. Men sån var min mamma också mot mig och min syster. Ställde upp jämt och ständigt :) (vill ju inte vara sämre ;) Sen är det lite speciellt med Julia...

Det var mysigt att gå på stan, i butikerna var det ju svalt och skönt :) men utomhus var det olidligt. Fick köpt 2 nya OM på NK-rean (sålde två på Tradera i lördags ) Och så blev det lite på POP till Filippa, några saker som var nedsatte till 50%.

Det är ju perfekt att sy ett par shorts och ge bort! De är ju så användbara :) Nu börjar det rycka i min "synerv", det var längesedan jag sydde något...

Nu är det dags för lite frukost!

Ha en bra dag i värmen!

KRAMAR