onsdag, juni 24, 2009

Oj!

Timmies vattenskål tömdes snabbt:)

Idag har vi varit på föräldraträff och alla barn utom två var där. Dom är roliga nu för dom börjar ju leka lite smått och knycker varandras vattenflaskor och nappar stup i kvarten:)

När vi kom hem åt vi melon och latade oss på altanen, det var väl varmt (33 grader) så Milo fick vatten i bassängen och jag hade god lust att bada jag men, får dock inte plats:) så det fick bli fotdopp.

Jag har även klippt håret på Milo idag, lugg sidor och nacke och lite av det längsta uppe på huvudet. Inte helt enkelt och några missar har vi nog gjort men det syns inte och nästa klippning får bli hos en frisör så det blir en riktig klippning.

Jag måste ju också få delge en glad bit av vår vardag;-) Milo sov 4 timmar i stöten inatt, det blev mamma glad av och var välbehövligt och vi sov även till 07.30. Låg och läste i min babybibel och allt som Milo gör och beter sej stämmer så bra in på en 11 månaders baby och det stod även att de mammor som ammar ofta ger upp i just denna period, men uthärdade man den så blev det oftast bra igen...vi ska uthärda:)


2 kommentarer:

WWmor sa...

hihi.. lillgrabben ville ju bara visa att han ville svalka sig ju.. !

Jösses.. 33 grader??? Hmm, lite skillnad.. här på "landet" hade vi som mest idag 25 grader.. ganska behagligt.. !

Duktig Milo som låter mamsen sova i längre stunder på natten.. Bravo!! Snart har du nog din heeela natt!! Jag är ganska bortskämd.. wiktor låter mig sova hela nätter och har gjort så i måånga månader... storebrorsan däremot, var beroende av välling mitt i natten.. han var nog 2½ år när han slutade med det och jag äntligen fick HELA nätter..

Kram kram.. från ett kyligare väddö..

A-K sa...

Godmorgon :)

Vad härligt det ser ut med en liten blöjkille på altanen!
Jag kommer ihåg hur jobbigt det var att klippa håret på Anton när han var liten. Fördelen med en tjej är ju att man bara kan låta det växa och sätta upp med hårspännen eller tofsar :)

Vad skönt att få sova 4 timmar i sträck :)

Nu ska jag blogga om gårdagen eftersom jag inte orkade igår!

Hoppas att ni får en fin dag :)

KRAM