torsdag, juni 18, 2009

Oj vad svårt att sova:)

Godmorgon alla säjer Milo! Full färd med babyvakten som han tjuvat på mitt nattbord. Jag fick ju ha den där för att känna mej helt säker på att jag hörde honom inatt. Vi kom hem ganska sent igår för vi var och hämtade bilen och hälsade på hos mina föräldrar. Milo somnade på sitt rum kl 22 och sov lugnt till 2 inatt, då tog jag in honom till mej och ammade. En omgång amning vid 5 i morse fick vi också fixat sedan sov vi till halv 8, skönt.
Jag hade däremot jättesvårt att somna utan Milo sidan om mej, det var så tomt sidan om min säng, tror jag låg och vände och vred mej till 12 inatt, fast det kommer gå bättre snart...hoppas jag:)

Vi var också hos A, Svante och Lucas igår. Vi gick till en ny lekplats som var jättefin. När vi skulle gå hem igen så upptäckte jag att Milo hade tagit av sej sin ena strumpa, en ny pop. Vi gick tillbaka men hittade inte den, irriterande för dom satt så bra och den passade ju perfekt till jeansen jag sydde(grå strumpor). Jag får väl hitta några andra för pop hade inte fler.
Denna Prada kopia fick jag av min mamma:) Jättefin och dom hade verkligen prickat rätt vad gäller mej och väskor. Jag, mamma och min syster Heléne har totalt olika smak, jag är enkel och tycker inte om bling-bling eller krusiduller men det tycker dom däremot om. Dom berättade att dom nog hade besökt 30 väskbutiker i Bulgarien och jag kan se vilka bekymmer och beslutsångest dom hade:)

Mammashopping. Jag åkte iväg helt själv och handlade lite till mejsjälv och för ovanlighetens skull så hittade jag en hel del. Det är dåliga foto jag fick tagit men orkade inte gå och ta om dem, ni får stå ut.
Mera till mej.
Här presenteras då Löven Leo med klena ben:) Hänger du med nu Helen?:)
Idag måste jag köra och handla IGEN, när ska jag lära mej handla mycket på en gång? Never antagligen:) Jag ska stå för salladen till midsommarafton så det ska ju vara färskvara. Jag tror jag ska titta på lite mer kläder för jag skulle vilja ha en kofta till den lilablommiga klänningen jag köpte och ev ett par vita leggings(har aldrig provat det för jag tycker mina vader är för tjocka).
Ohh glömde berätta en rolig sak från igår:) Linette och Besim har köpt en bostadsrätt i Kävlinge. Dom var så glada att dom fick den. En tvåa på 51 kvm som dom ska göra vid med nytt kök och golv mm. Den hade fint kök men dom vill klart ha en lite modernare stil. Är så glad för deras skull:)
Nu har Milo hittat fynd i något skåp här, prydnads stenar...mammas räddning kommer snabbt-....

3 kommentarer:

A-K sa...

Hihihi... jag blev lite orolig för er igår när det inte blev något mer inlägg... snacka om att vara "hemma" hos varandra :) Är ju van vid att du skriver ett på morgonen och ett till på eftermiddagen eller kvällen!

Vad har ni för väder idag? Här SPÖregnar det :( Peter har precis skjutsat Anton till GBG, sista dagen på kursen. Jag ska köra Felicia och Melissa (granntjejen) till torget, de ska gå i affärer och shoppa. Sedan blir det en tur till Göteborg för att hämta Anton.

JÄTTESNYGGA kläder du köpt :) Visst är det kul att shoppa när man hittar saker som passar. Ibland är det ju som förgjort... då finns det inget som passar.
Jättefin väska de köpt till dig också.
Hur såg strumpan ut? De kanske finns på något POP här hos mig.
Lejonet är jättefint! Du är så duktig på att måla!

Kul att Linette och Besim fick lägenheten.

SMACK... här kommer en blöt slängpuss från Filippa tillbaka till Milo och en STOR kram till er!

CiliaH sa...

Snygga kläder:)

Löven Leo blev jättefin han med.

Shopping på agrndan här också... Man förnekar sig fan aldrig hihi.

Grattis till Nettan o Besim, till lägenheten.

Kram

Helen sa...

Måste vara trög. Löven Leo, vad 17 är Löven. Det är ett lejon ser jag dock.
Snygga kläder. Tights är superbra. Det kör jag mycket nu till tunikor/klänningar. Kommer inte i många av de kjolar jag hade i livet före Leo. Jädra extrakilon.

Förtår att du saknar Milo bredvid dig. Även om man vaknar ibland och sover mindre bra så är det såååå mysigt.
Milo, du får inte kasta bort strumpor så där.