måndag, juni 29, 2009

Klädmodellen

Nu visar vi upp lite plagg på efterhand som andan faller på. Här har vi Milo i en Molo sommersuite, svart med vita stjärnr och turkos kanter, bobux tofflor i blått/rött/vitt med stjärna, lite stora än så länge.
Denna manchester hängselbyxan trodde jag var för liten men den passar nu, mest troligt inte i höst. Plastisock petrolblå. Väldigt tuff på och en spännande dragkedja som säkert kommer undersökas noga:)

Men vilken modell är detta då? Jo mamma råkade gå förbi en boutiqe Medley när jag blivit klippt och då köpte jag två tunikor. Denna var otroligt fin och med smäck upptill som var töjbar så dom där mjölkmaskinerna fick plats, visserligen framhävda men jag kan kanske roa maken;-D
Denna är i trikåtyg upptill så den satt också bra och kan vara fin till mycket, fanns i vit och svart också och jag hade lite beslutsångest men valde den beige till slut.

Brevlådan modellerade visst också idag, Molo fleece och Molo softshell, orangeröda. Jackan är storlek 92 men liten för att vara det och fleecen 80 och stor i storlek. Det är minsann inte lätt att pricka rätt storlekar men denna gången gjorde jag det.
Dagen har gått fort idag. Milo var ju hos mormor när jag var iväg och där sov han 1½ timma och hade precis vaknat när jag kom. Hemma har vi mest gått och lullat, cyklat har vi inte gjort. Mormor och morfar kom en sväng ikväll för mormors nycklar hade hamnat i Milos skötväska:) Vi åt vattenmelon och satt och skvallrade en stund.
Milo orkade inte vara vaken till mer än strax efter sju så jag får en tidig morgon imorgon, det ska jag vara beredd på. Igår kväll började jag på att läsa en bok när jag hade gått i säng och det är inte bra för jag har svårt att släppa när jag väl drar igång mitt läsande. Ikväll får jag nog låta boken ligga snyggt på bordet sidan om sängen.




5 kommentarer:

Helen sa...

Vilken söt modell! Det ser ut som han inte gjort annat.
Summersuite, vem myntade det översatta ordet? Varför inte sommardräkt? Men dom är härliga i alla fall. Leo har tre st och nu får han sova i en eftersom det är för varmt för lång pyjamas. Det är så sött när man ser de knubbiga små knäna. Blir alldeles varm i hela kroppen och kan sitta och titta på honom länge länge.

Ja nåt läsa av blir det inte så mycket här. Jag är en bokmal av naturen men jag orkar helt enkelt inte på kvällarna och ibland på helgmornarna när vi myser i sängen, så vill Leo bara ha bok och glasögon så jag ger upp.

Maken börjar jobba i mitten av augusti så vi får i alla fall 6 veckor tillsammans ungefär. Det ska bli så skönt. Jag har ju aldrig varit så här långledig men blir lätt lite rastlös. Så det kommer passa mig fint i höst att varva jobb och f.ledighet.

Nu ska jag gå ut och vattna blommor innan jag knyter mig. Lite trött idag efter en runda på golfbanan i värmen,

kram

A-K sa...

Vilken söt liten modell, jättesnygga kläder både på Milo och till dig :)

Här kom det också paket idag i brevlådan :)

Här har dagen gått i ett, ibland känner man av att man har tre barn :) Ibland är de helt osynkade och man fixar och ordnar mest hela tiden. ja,ja... lite får jag nog skylla mig själv ;)

Ojdå... somnade han redan kl sju... jag hoppas ändå att ni får en bra natt!

Jag längtar efter att läsa böcker igen... har varken ork eller tid att göra det just nu.

Nu ska jag blogga lite :)

Kramar

A-K sa...

Godmorgon :)

Jajamänsan ... vi vaknade kl 9 :)
Med en liten amning vid 5- snåret.
Jag sover lika länge som Filippa... gillar att vara uppe länge på nätterna när alla har lagt sig och det är lugn och ro :)
Och lite svalare...

Jag hade aldrig någon ork att uppdatera OMbloggen med gårdagens fynd, ska göra det idag :) Upptäckte på Tradera att någon "lånat" ett av mina foton på en OMklänning för att sälja sin (antagligen fejkklänning). Tyvärr görs det ju en del kopior. Så jag blev lite irriterad :( Men... jag får väl märka mina foton på något sätt.

Tack! Jag ska visa Peter dina fina ord :)
Lustigt med färgvalet på hoodjackorna :) Det är ju bra när man hittar rea på Nova Star (vad jag förstått får de ju inte rea märket i webbshoppar) fick ett mail från shoppen jag beställde från att det var rea fast det inte syntes :)

Vi ska till BVC för vägning och mätning kl 10.30. Sedan finns det inga andra planer för dagen... jo, jobba skulle jag behöva göra :)

Hoppas att

A-K sa...

Godmorgon :)

Jajamänsan ... vi vaknade kl 9 :)
Med en liten amning vid 5- snåret.
Jag sover lika länge som Filippa... gillar att vara uppe länge på nätterna när alla har lagt sig och det är lugn och ro :)
Och lite svalare...

Jag hade aldrig någon ork att uppdatera OMbloggen med gårdagens fynd, ska göra det idag :) Upptäckte på Tradera att någon "lånat" ett av mina foton på en OMklänning för att sälja sin (antagligen fejkklänning). Tyvärr görs det ju en del kopior. Så jag blev lite irriterad :( Men... jag får väl märka mina foton på något sätt.

Tack! Jag ska visa Peter dina fina ord :)
Lustigt med färgvalet på hoodjackorna :) Det är ju bra när man hittar rea på Nova Star (vad jag förstått får de ju inte rea märket i webbshoppar) fick ett mail från shoppen jag beställde från att det var rea fast det inte syntes :)

Vi ska till BVC för vägning och mätning kl 10.30. Sedan finns det inga andra planer för dagen... jo, jobba skulle jag behöva göra :)

Hoppas att

A-K sa...

vad hände där???

Två inlägg och så försvann det sista ...

Hoppas att ni får en riktigt bra dag i solen!

Kramar