måndag, maj 25, 2009

Vår stackars Peo:´-(

Vår Main Coon Peo har dött. Sorgligt för han var en go och stillsam katt. Jag vet inte vad som hänt för jag hittade honom vid vår uppfart när jag skulle köra och hämta min mamma. Han låg bara där och jag trodde han sov men när han inte reste sej när jag kom med bilen så anade jag oråd och stannade och gick ut, han låg som han sov utan skador så jag vet inte vad som orsakat hans död. Han var inne i morse en sväng och ville sedan ut igen. Funderar ju på om han lidit eller bara somnat, eller blivit påkörd och någon har lagt in honom till oss...usch så ledsamt:(

Sov gott Peo!
Du var en underbar misse som Milo fick dra i svansen utan att du gjorde något.

Ja jag fick ju ge mej iväg trots att jag hittade Peo, fick först lägga honom i ett lakan på en bra plats till Jörgen kommer hem så vi kan begrava honom.

Jag och mamma skulle till Helsingborg och hämta en handmålad barnstol till min brorsdotter och sedan gick vi en sväng på stan. Köpte nya Scholl sandaler till mejsjälv. Milo fick en vit pop t-shirt som jag ska göra fototryck på. Sedan fick han mjukisverktyg av mormor(och lite mej) Ny hjälm köpte vi också för jag var inte förtjust i den första jag köpte, blå med fiskar på(jag gillade inte den), nej en röd/svart/silver metalic var tuffare:)Världsproblemen ni vet..hihi

Milo vaknade 5 i morse så vi gick upp 05.30! Han somnade igen strax innan sju och vi sov en timma då sedan var han pest och pina! Mer trött klart men skulle inte sova utan bara bäras, så fort jag satte ner honom så stortjöt han. Lätt att göra vid sej då..hmmm..näää! Han fick pipa ett tag annars hade vi fått stanna hemma. Han somnade iaf i bilen och sedan var han på bättre humör trekvart senare, skönt.

Nya Kavat sandaler till Milo, ett tradera köp. Vi har provat i skoaffären tidigare så jag visste att dom passade och sedan var dom helt oanvända och jag sparade 200 kr. Bra köp Mie;-)

Milos fötter är 11,5 cm så han fick ha storlek 20 i kavatskorna, dom är 12,8 cm invändigt.

Nej nu ska jag snart väcka Milo för vi ska in på bilbesiktningen med stora bilen. Hoppas den går igenom fast det bör den göra.

4 kommentarer:

CiliaH sa...

Nämen, fy! Vad är det med våra djur? Nu får de sluta dö för oss(vi har ju förvisso bara dammråttor kvar nu...)
Lille (store)kissekatten då.

Kramar om

A-K sa...

Usch så sorgligt :(
Stackars katten... och er såklart!

Ja meeeen... klart att det är viktigt att man gillar grejorna man köper :)
Jättefina sandaler du köpt! Ett fynd, helt klart!

Nästa gång det vankas lyxmiddag ringer jag ;) helt klart! Nej, det var ingen specialstol utan stolen som är i båten som hon satt i. Hon var ju trött så hon satt stilla medan jag tog kort. Jag tänkte köpa en sådan där "Sack n seat" (tror att de heter så) och ha i båten så hon sitter fast. När vi åkte igår satt hon i mitt knä. Om Milo är jobbig så skicka hit honom ;)

Vi är precis hemkomna efter att ha varit iväg hela dagen... jo självklart blev det shopping ;) (Tur att man har en stor familj att shoppa till!)

Kram

A-K sa...

Vilken Molo köpte du på Funky baby?
Har du fått dina kläder från Linas skyltfönster? Jag fick ju mina i förra veckan i brevlådan. Nu har det kommit en avi att hämta på Ica...hmmm mycket märkligt! Jag har inte beställt mer. (jag får nog åka ner och hämta ut paketet och kolla vad det är.

Kram

Mamma Russin sa...

hej hej..
usch så otäckt med eran katt.. :(
kram