söndag, maj 24, 2009

Det bidde ingen cykling, det bidde......

....tyger! Hoppsan sa:) Jo så här är det, maken frågade om vi skulle köra till det nya centrat i Malmö, Entre. Ja varför inte, vädret blev ju sämre och jag behövde komma ut en sväng. Väl där vill jag väl inte påstå att det var något jag fastnade för, samma gamla vanliga affärer. Några annorlunda men inte en ända till barn/bebisar, och det är tråkigt:) Shoppade en Molo suit på Funky baby istället..hihi, det var en liten offsider. Det fanns en butik med kläder som jag inte kände igen och den hette Mango, såg ok ut men jag gick inte in där och kollade noga. När vi var klara där så ville jag till Stoff & Stil så kärran drog dit. När jag tittade på tyger så fick Milo en burk yoghurt och Jörgen kaffe, bra hörna att placera dem i ;-) Sedan körde vi hem och jag fick ju ig¨ng synerven och sydde ett par överdragsbyxor i mjukt regntyg. Nästan samma färg som Milo PoP jacka, perfekt!

Överdragsbyxor med motveck på knäna för mer rörelse.
Framifrån
Bakifrån
Påfyllnadsbild från morgonen efter. Perfekt på och passande till en lortgris;-)
PS.Timmies leksak.DS

Jag vet inte om jag ska sy gummiband under fötterna så dom inte glider upp, låter dom vara så här och ser hur dom funkar. Tyckte dom blev fina och dom är inte så stora som hans regnbyxor i strl 86(ett tidigare köp på rean)


Milo ÄR mammasjuk långt ut i fingerspetsarna har vi märkt extra tydligt idag, jag kan inte ens gå förbi honom! Tokpellen:) Jaja, det ska nog gå över snart igen. På tal om förkylning så är sonen ganska bra idag men både jag och Jörgen känner av näsa och hals...kul kul:) Fast jag har klarat mej bra lääänge nu så det kan väl få svepa över en snuvrunda på mej, men ingen feber tack för då går jag under, är en riktig håsa då:-)


Nu är det nattidags i detta huset.

4 kommentarer:

A-K sa...

Hihihi... shopping slår ju cykling vilken dag som helst!
Smart med fikahörnan på Stoff&Stil :)

Vilka fina överdragsbyxor du sytt! Jag funderade på att köpa sådant tyg när jag gjorde min beställning.

Jag håller tummarna för att förkylningen inte biter så hårt på dig och Jörgen!

Nattinatti
Kram

Helen sa...

Festligt. Igår berättade min väninna, som har barn i övre tonåren, att hon och dom andra mammaorna då sydde just såna här överdragsbyxor i parti och minut när ungarna var små.

Men det måste väl finnas att köpa nånstans oxå säger jag som inte har lust att sy.

Tråkigt att Milo inte är bra och missade kalaset.
Inatt vaknade Leo och snörvlade och grät, så han har nog oxå nåt på gång. Vi fick - efter en liten kamp - i honom näsdroppar. Sen fick han sova i vår säng. Mysputte.

Usch, efter en ledig vecka är det jobb igen. Hade gett vad som helst för att få stanna hemma idag.

Hoppas Milo frisknar till.

Ha en bra dag

kram från oss

CiliaH sa...

Ååååååh!!! Jag måste verkligen se till att komma ner till Stoff & Stil och köpa tyger jag med! Har ju inte påbörjat några syprojekt än. Känns ju inte så kul när man inte har tillräckligt med grejer!

Superfina överdragsbyxor förresten. Du är ju grym!

KRAAAAM

CiliaH sa...

Har en utmaning till dig förresten i min blogg.