lördag, maj 16, 2009

Skånes djurpark

I morse tog vi picknick korgen i bilen och körde till Skånes djurpark tillsammans med Linette och Besim. Dom hade lovat fint väder men det var nog bortglömt för det var blåsigt och svalt. Men det finns ju inget dåligt väder, bara kläder, så vi byltade på oss vindtäta jackor. Tur att vi körde tidigt för under dagen kom det massvis av människor och det var flera kilometers bilkö när vi körde hem.
Milo gillade att titta på djuren och höll sej vaken nästan hela tiden. När vi skulle hem köpte han en kossa som säjer muuu:) Milo kan ju också säja "buuuu" när vi frågar vad kossan säjer.
Björnen sover, björnen sover, i sitt lugna bo....... Roligt att få visa björnen live för vi sjunger ju ofta den sången och tittar i Milos lilla sångbok som handlar om just björnen. Vi sjunger också Lilla råtta och Litet hus vid skogens slut, men dom hittade vi inte;-)
Milo sover sen middag nu och jag ska nog städa en sväng, inte för att jag har lust men det går nog om jag bara sätter fart.
Igår shoppade jag förresten kläder för 950 kr:) På Linas Skyltfönster och då är det avdraget 50% rabatt som man får vid en beställning under maj månad. Jag köpte 8 plagg och en leksak, flera bodysuties i strl 80/86. Jag tror att man kan använda långärm/ben pyjamasar hela sommaren utom när det är för hett för då kan han vara utan täcke, som ändå sparkas av ganska ofta. Jag får visa vad jag köpte när jag fått sakerna.

1 kommentar:

A-K sa...

Det verkar som om ni haft en bra dag! Peter sprang göteborgsvarvet och nu sitter vi och väntar på honom. Under tiden var tjejerna på universeum. Är det imorgon du fyller? Kram