söndag, maj 17, 2009

Mamma fyller år idag!

Vilken underbar dag! Milo var snäll mot mamma i morse, vaknade 05.45 och trodde det var morgon men efter trekvart var har trött igen och vi kröp ner i min säng och somnade. Vi vaknade kvart i nio av att pappa röjde i köket, då hade han varit hos bagarn och köpt bullar till frukost. När jag kom upp stod det en bukett blommor på bordet och Milo och pappa hämtade ett litet paket...så söta när dom kom med ett leende på läpparna båda två:) Jag fick en guldberlock som jag kan gravera in vad jag vill i. Jörgen hade hört mej prata om dessa familjesmyckena(stavarna) som jag gärna ville ha. Han kunde inte hitta något sådant i guldsmedsaffärerna och det är ju inte så konstigt, tror bara man hittar dem på webbshoppar. Jag får lämna den igen och beställa en som jag vill ha, ska bara se om jag kan hitta en i guld. Om ni vet någon som har det så skriv till mej, snälla.

Vidare så fixade vi maten och pajerna, städade, hämtade bord och stolar osv. Milo somnade vid elva igen och sov till kvart över ett!! Perfekt för då hade vi fixat det mesta. Vid tre kom våra gäster och jag fick så många fina saker, en Titan resväska, dovt äppelgrön och grå:)(tror ni dom känner mej väl?), en stor utekruka med en lavendel på stam, 3 olika hudvårdsprodukter i ett fint märke som min syster säljer(dold reklam) hihi, en vit och mörkblå kofta, en vit lång linneblus, saga forms tacovärmeskål och två mindre skålar, pengar, blommor.

Solen sken så fint i förmiddags men eftermiddagen bjöd på moln men vi kunde sitta ute på altanen ändå. Maten och pajerna uppskattades verkade det som:) Alla åt som hästar, t o m barnen:)

Milo var så trött så trött när alla körde hem och när jag ammade honom somnade han innan han hade ätit klart, han var ju vaken från strax över ett till åtta ikväll, det hör ju inte till vanligheterna precis. Mammas lille goa gosse har varit så duktig så, han är enastående enligt mej och pappis:)

Jag tackar stort för allt fint jag fått och för att det blev en så härlig dag! /Mie

4 kommentarer:

Helen sa...

Hipp hipp hurra på din födelsedag.
Vad kul att den blev lyckad med god mat, goda vänner och presenter och en snäll Milo.

Det är min tur att fylla 45 om 1,4 månad. Huahua.
kram från oss

A-K sa...

Grattis igen :)

Kul att din dag blev så lyckad!! Skönt att vädret var hyfsat så att ni kunde sitta ute när ni var så många! Vad många fina presenter du fick!

Här finns familjesmyckena i guld :) http://www.alskadebarn.se

Om du går in på sidan så läs "Min saga"... så fint skriven :)

KRAM

Anonym sa...

GRATTIS MIE!
Från Gunsan

WWmor sa...

Nämen shit!!! Sorry!!! Jag missade din födelsedag igår!! Hurra hurra hurra hurra i efterskott!!

Fina saker du fick!! Resväskan var supersnygg.. jag måste också ha en ny faktiskt.. hmm, kikar extra mycket på din.. hihi..

Smycket du vill ha är också vrålfint.. blev sugen på det också.. usch. känner mig som värsta härmapan!!

Massa sena födelsedagskramar från mig...