måndag, maj 18, 2009

Oväntat besök!

Milo kör Frida i sin gåvagn och känner på hennes hår.

Ska vi leka med dessa sakerna?

När vi kom innanför dörren från vår tur på Center Syd så ringde telefonen och vi skyndade oss in och hann svara. Det var Josefin från den gruppen jag var med i när vi skulle skaffa barn, vi har hållit kontakten sedan den tid för vi var så synkade i mycket med gravid..missfall..gravid igen, eller rättare sagt hon blev gravid innan mej. Dom bor i Gbg trakterna och skulle över till Kastrup för att hämta svärmor som kommer från Island. Då slog dom mej en pling för att höra om jag hade tid en stund och bjöd på kaffe, självklart!!! Så roligt att träffas igen och få se hur stor Frida blivit, hon var bara pyttebebis sist och låg i min famn på min mage där Milo låg :) På bilderna har vi hennes dotter Frida som nyss blivit ett år. Hon gick omkring i sina fina skor och det var bara tre dagar som hon gåt själv utan hjälp och hon var jätteduktig.

Oj vad kvarnen gick på oss, hennes make fick knappt en syl i vädret..hihi, sorry H:)

Denna lilla klänning hade jag på mej som bebis och fick med ett vackert skriver brev av min mamma. Min mamma sydde den för hand och det är jätteroligt att den finns kvar, det var hennes första sydda bebisplagg. Tjockisen på fotot är jag:) Ni ser var Milo fått sina knubbiga lår ifrån va?
Nu vaknade Milo från sin em sömn, kl 18.00! bra tid va;-)?


5 kommentarer:

A-K sa...

Vilket roligt oväntat besök ni fick!

Vad fin klänningen din mamma sytt var. Och vad kul att den finns kvar och att du fått den. Ett jättefint minne!

Imorgon blir ju våra "lyxbarn" 10 månader! Vart tog tiden vägen? Är det inte dags för oss att ta en EFIT-dag snart?

Känner mig nöjd med mig själv idag då jag hann med allt jobb jag föresatt mig :) Fast jag hann aldrig få fram symaskinen :(

Kram

A-K sa...

STORA GRATTISKRAMAR PÅ 10 MÅNADERSDAGEN!!!

Kramar Filippa och A-K

A-K sa...

Jepp... idag blir det EFIT. Vi har inget särskilt planerat, men något ska vi väl kunna hitta på.
Jag behöver åka och lämna igen ett regnställ jag köpte till Peter i födelsedags present. Han fick ett från North Face, men jag hittade två stycken och jag kunde inte välja vilket han skulle få så jag köpte båda och så fick han själv välja :)

Nu ska Filippa sova och jag ska städa lite.
Vädret verkar bli hyfsat här också!

Kram

A-K sa...

hahaha... jag tänker nog sätta kommentarsrekord :)

Nej... jag har inte fått kläderna från Linas :( Jag fick mail i förra veckan att om posten sköter sitt jobb så skulle jag få dem i fredags... Väntar på andra kläder (till mig) som jag också borde fått i fredags. Undra om det är Posten här i Stenungsund som är så sega?
Har även beställt en sittdyna till vagnen med svart/vitt molntyg som borde dyka upp snart. Jo... så fick jag ju mail från Stoff&Stil att mina tyger var på väg :)
Sen ska det dyka upp en ny bärbar dator till mig också... Det fungerar inte helt hundra att ha kontoret här upp OM jag måste jobba när Filippa är vaken. Här är hon på allt förbjudet hela tiden... så är det inte alls en våning ner :) Så jag får ha en bärbar jobbdator istället för en stationär!
Brevlådan lär ju fyllas om allt kommer på en gång :)

Det funkar jättebra att handla på Lindexonline... de har ofta rabattkoder (säkert för att få igång beställningarna) Man kan hitta mycket fint i deras outlet som man inte hittar i butikerna. Sen får man ett sms när paketet finns att hämta i butiken.
Nähä... du A-K... städa var det du skulle göra!
se så...

Kram

A-K sa...

Proffs får vi nog kalla oss!
Jag HAR en bärbar på nedervåningen... en sådan där liten bloggdator. Så jag kan surfa oavsett var jag befinner mig ;) Den brukar jag även ha med mig när vi reser. Den som vi har beställt blir en bärbar jobbdator :) Men nog kan jag slösurfa på den också!

När vi kom hem från Torp hade Posten fyllt brevlådan :) Kläderna från Linas hade kommit och min klädleverans och datorn finns att hämta på Ica efter kl 16.

Tror att jag ska lägga upp halva dagens EFIT så blir det inte så långt inlägg utan två istället.

Kram