lördag, maj 23, 2009

Halsband och sjuklingen


En liten klisterlapp på fingret
Vi trodde Milo skulle vara feberfri idag men när han hade sovit förmiddag hade feber. Vi skulle ju på min pappas kalas idag. Vi har velat fram och tillbaka för jag kunde inte bestämma hur vi skulle göra, jag ville men för Milos del var det bäst att stanna hemma så till slut bestämde Jörgen att vi skulle låta honom vara hemma i lugn och ro. Fick talat om för mej...-Du vet ju om hur natten blir för dej och inte blir den bättre av att fara iväg och har han feber så är det ju inget att tänka på. Det har han ju rätt i...karlar ska alltid vara så rakt på*fnys*.

När Milo sov innan idag så smet jag iväg och hämtade ut mitt halsband som hade kommit på posten. Det var så fint och jag kände en sådan närhet till det direkt jag satte det på mej, en närhet till mitt älskade lyxbarn Milo! Kedjan var inte så snygg som jag tänkt, lite för gul så den kommer jag byta ut till någon annan. Har en fin men den är för tjock.

Jag har inte gjort ett dugg idag, inte dammsugit ens, ovanligt! Jo jag har bäddat rent sängarna för Milo svettas mycket nu när han har feber. När grabben är vaken så är han mycket mammig och det brukar han inte vara, mat är inte heller gott så det traggas mest vid matbordet...men herre gud när ska jag få berätta något roligt? Ska nog sy en badkappa till Milo, kan det vara roligt tro?

2 kommentarer:

A-K sa...

Vad fint du har gjort här!
Bra att ni stannar hemma tycker jag. Ibland är det bra att karlar är rakt på. Ni får väl fira din pappa en annan dag :) Skönt för Milo att få vara hemma och vila när han är sjuk.

Kul att du blev nöjd med ditt halsband. Vad skönt att du har tagit det lugnt idag. Jag fick värsta städnojan imorse och har
möblerat om. Det blev bra :) Vi har ju bott här i 7 år nu och det börjar bli dags att göra om. Ja, måla om och tapetsera. Jag tror att vi börjar med vårt sovrum. Ska köpa färg till det senare idag när vi skjutsar Julia till Göteborg.

NU somnad Filippa (15.30), hon vaknad kl 8 imorse och sov 5 minuter i bilen till torget. Så här vill jag inte att våra rutiner ska vara, nej tillbaka till det "gamla"!

Kram

CiliaH sa...

Vad tjusigt här blir i din blogg! Jättesöt pojkblomma du gjort:)

Det var förståndigt av er att stanna hemma nu när han fortfarande var dålig lillskrutten.
Hoppas han piggar på sig snart igen.

Kram