fredag, maj 22, 2009

Fredagspåfyllning

Så var fredagen slut och lugnet har lagt sej över vårt hus. Vi har haft en dag ihop med Carsten, Lillian och Tanja. Dom kom i förmiddags och då började dom med att handla mat för över 2000 kr, det är billigt i Sverige om man bor i Danmark:) Sedan var dom och handlade spik och skruv och annat sådant plock. Jörgen var med dem så han handlade mat till oss och Milo fick ett gäng Hipp yoghurt burkar som är bra att muta med när man är "fuuuk".
När dom kom tillbaka så hade Milo sovit middag så det var helt perfekt. Vi fikade, spelade wii bowling turnering(jag vann) och sedan grillade vi ikväll, fick tyvärr sitta inne och äta för det blåste för mycket.

Milo har fortfarande feber och var så svår att lägga ikväll igen, det är tredje kvällen på rad. Idag gav jag upp direkt när jag märkte att han började konstra, han var uppe en halvtimma till men var helt slut så jag tog på mej sjalen och då gick det nog en kvart så somnade han, fast han gjorde allt för att hålla sej vaken;-) Men sjalen är svår att hålla sej vaken i...hihi, mammas babyvapen;-D
Jag tycker inte han verkar vara lika dålig som förra omgången och hoppas att det inte blossar upp mer nu. Febern borde släppa snart. Vi vill ju ut och cykla! På tal om cykla, har ni själv hjälm? Jag har aldrig haft cykelhjälm men det kanske skulle vara vettigt att ha en, också för att skicka ut rätt signaler till Milo om att man ska ha hjälm. Fast jag vill ju inte påstå att jag gillar att ha en på men det är ju en annan sak.

Känns konstigt att lägga in ett inlägg för en hel dag utan bilder. Jag har inte ens haft tag i kameran idag. Det får bli mer imorgon istället:) Nu kommer vi få världens oväder om en stund för himmeln är becksvart och det blåser upp rejält, Jörgen skyndande sej ut med Timmie för att hinna ut i torrväder.
Vi ....eller jag ska i säng snart för jag måste ta vara på sovstunderna man kan få nattetid:)

2 kommentarer:

A-K sa...

Det verkar som om ni haft en trevlig dag!
grattis till vinsten i Wii-bowling :)

Stackars liten som fortfarande har feber. Jag håller verkligen tummarna för att det inte blir värre nu utan att det är på bättringsvägen.

Jag kan ärlig säga attnär barnen var små hade jag hjälm när jag cyklade mest för att lära dem att använda sin.Men nu använder jag inte hjälm. Det är väl dags att börja med det igen när Filippa ska cykla. Egentligen borde man ju alltid ha hjälm :) Man får väl försöka hitta någon riktigt snygg ;)

Kram

Helen sa...

Jag har alltid cykelhjälm, men så har jag ju cyklat mest i storstan. Fast numer är jag ju inte en "singeltjej i city utan gift mor i förorten". Så det kanske inte alltid blir hjälp. Måste dock hämta min cykel först. Den står kvar på min innergård i stan, fick inte plats i flyttlasset.

Stackars Milo som är dålig igen. Hoppas det inte blir så illa som sist. Hela 6 tänder. Leo har fortfarande bara 4. Vi väntar och väntar på fler men det händer inget.

Ha en fortsatt bra helg

kram från oss.