lördag, april 18, 2009

Värmeutslag?

Kvällsuppdatering: tror det är en allergisk reaktion nu när jag ser hela hans kropp. Han har också kliat sej i huvudet och varit irriterad ikväll. Jag kan nog räkna med en orolig natt till om han har klåda. Det är ganska hemskt att man måste smörja in en hel Milo i svag cortisonsalva:(
Om ni klickar på denna bilden kan ni då se om Milos flammiga/prickiga ansikte är värmeutslag? Han stod och sov i vagnen men hade bara jeans och en body på sej, ingen filt för vi har haft riktigt varmt här idag. Han ser ut så på delar av kroppen också, mest ryggen. Syns lite dåligt på fotot men det är väldigt tydliga utslag.

Mamma har sytt en tjock gosig filt till mej, man kan tugga på den också:) Det är ett av tygerna jag köpte på Stoff och Stil och den är så supermjukgosig. Fick en bit över som jag tänkte sy en barnvagnsfilt av så kan jag kanske sälja den på Tradera. Jag har ju ingen nytta av fler i alla fall.


Idag har jag varit på IKEA utan man och barn! Milo och Jörgen stannade hemma för jag kände för att handla själv och när man är på Ikea så tar sakerna ofta lite plats i båda kundvagn och bil. Jag köpte en blå Antilop barnmatstol till Milo som ska stå på altanen. En torkställning, två svarta krukor(stora), två murgröna(växter), papperskorg, en back till tvättstugan, skummgummi mellanlägg till skarven mellan våra madrasser, en bäddmadrass till Milos spjälsäng, små skålar till Milo, en vattenbringare med isstav i, vita trähängare, cocosbollar(ooppss!), brödmix till ett fullkornsbröd, fullkornskorpor. Nu är ni nog uttråkade;-D och jag är klar!

När jag kom hem gjorde jag våfflor och sedan behövde Milo sömn nr 3 idag. Inte konstigt med tanke på hur han levt rövare inatt, busen var vaken mellan 22.00 och 24.00 och vaknade kl 06.30! Unge!!!!:) Något negativt;-) *ironisk* han var vaken så gott som hela tiden jag var iväg så pappa kunde inte skruva staket. (tänkte på att Milo alltid sover när jag kör iväg och sedan får jag honom när jag kommer hem igen och då i vaket tillstånd) skönt att få ha egentid ibland.


4 kommentarer:

CiliaH sa...

Hihi, stackars pappa som inte kunde skruva staket;) Trevligt för dig att få shoppa loss i lugn och ro i alla fall. Du fick ju samlat på dig en hel del, vilken duktig syster jag har.
Här har det kliat lite lätt i shoppingtarmen idag, men jag stått emot och tänkt på mina växter jag ska köpa nästa vecka!

KRAM

A-K sa...

Stackars Milo! Det är säkert någon allergisk reaktion! Anton såg precis sådan ut en gång när han var 9-10 månader och jag hade gett honom en jordsgubbsdessertburk. Har han ätit något nytt idag?
Sådana utslag brukar försvinna inom 48 timmar om det är en allergisk reaktion.

HÄRLIGT att komma iväg själv :) Och jag ser att du fick shoppat ordentligt! Jättesnygg filt! Jag tycker absolut att du ska sy en vagnfilt och sätta ut den på Tradera! Har du beställt några namnmärken?

Felicia och jag har varit på bio och haft en riktig tjejkväll :)

När jag kom hem hade Filippa ätit och sov gott i sin säng :)

Kramar

WWmor sa...

nämen stackars Milo..!! Ser verkligen ut att klia tycker jag!! har han ätit något nytt under dagen kanske??

Härligt att få komma iväg å shoppa själv.. jag kan t.o.m längta att få åka till ica maxi på kvällen själv, då claes kan vara hemma från jobbet.. hihi.. just bara att få komma iväg någonstans helt utan bebis!! Nu har även min nedräkning till Riksgränsen börjat. Jag och två vänninor som fyller 40 i år, åker dit 3 nätter över kristiflygare helgen.. SKA BLI SÅÅÅ SKÖNT!!!!! *längtar*

Hoppas natten inte blir för strulig utan att ni båda får den sömn ni behöver.. stora kramar,

Anna

A-K sa...

Godmorgon!

GRATTIS 9-månadersdagen MILO!

Jag har lite bråttom nu för jag ska iväg och hjälpa Camilla med Fredriks 9 års kalas!

Hoppas att ni har fått sova inatt och att ni får en UNDERBAR dag!

Kramar
A-K och Filippa