onsdag, april 29, 2009

A-stämpel:)

Milo i nysydda jeansshorts med orange muddar som passar fint till hans nya pop-tröja:) Linette i Miss Sixty jeans, vit topp och blå kofta;-) Detta är precis innan vi ska köra och lämna Linette till uppkörningen som tyvärr inte gick som hon önskade. Hon hade en del småfel som vi får träna vidare på. Egentligen inget stort men att köra upp privat är tufft, det ska det visserligen vara men jag vill inte påstå att det var mer än en sak som kunde påverka säkerheten, resten var mindre petfel. Hon fick också en svår uppkörning och en gammal nitisk farbor som uppkörningslärare, ni hör hur mamma går i försvar va? ;-D Bättre lycka nästa gång stumpan!
Men oj, den rullar iväg!

Nu har jag mycket positivt att berätta*bubblar i mej*. Vi börjar med det som kändes som att det aldrig skulle ske:) Milo somnade 21.00 igår och sov till 06.18! En gång letade han efter nappen vid 4-tiden och då var jag säker på en amningsstund men han sa inte ett pip och somnade bara om utan något, i sin egen säng.......vad hände här? Hallå, mitt högra bröst då? Jag fick amma fullt ut istället när han vaknade på morgonen annars hade jag ju exploderat under dagen! Tänk en hel natt, jag var klarvaken vid 6 i morse för jag var ju klart utsövd.

Nästa positiva: Vi var hos doktorn kl 9 idag för koll av astman och exemen och han fick A-stämpeln i baken;-) Att han är rosslig och täpper till i näsan fortfarande var inget att ora sej för eftersom han haft en kraftig inflammation i sina slemhinnor som tar tid att läka och små barn kan ju inte harkla sej som vi gör, inte heller fräsa ut. Exemen behöver inte smörjas med cortison just för tillfället utan det räcker men den mjukgörande salvan, jippi! utslagen han fick för ett tag sedan var säkerligen en reaktion på koriander och vissa barn kan få utslag på kroppen istället för "hösnuva", det finns en viss risk att han blir allergisk mot gråbo-familjen längre fram och då testar dom för det. Koriander ska vi undvika men det är ju inte svårt precis för det är ingen krydda jag använder och Mild taigryta på burk håller vi oss ifrån.

Igår var jag ambitiös och gjorde 24 stora barnmatsburkar middag till Milo, en med nötfärs/pasta/tomat/morötter/charlottenlök och sötpotatis och en med fisk/potatis/sötpotatis/purjo och ärtor. Jag hade bara tre burkar middag kvar i frysen så det var hög tid.

På tal om att önska sej något när man fyller år:) Detta halsband skulle jag vilja ha till Milo, klicka på länken: http://www.solx.se/barnhb8.html. Har själv velat ha ett länge men så fick jag ett så vackert hjärta av min älskade make i julklapp och det står för Mie, Jörgen och Milo, tre hjärtpilar så nu vill jag inte ta av det.

3 kommentarer:

Helen sa...

Ja privatister har det lite tuffare har jag hört.

Grattis till nattsömnen. Minns hur tuttarna spände när Leo slutade nattamma. Stod över handfatet och klämde ut.

Köpte kött igår som jag ska koka ikväll och smula/mosa sönder så jag har att blanda med annat till Leo. Han älskade farmors pepparrotskött!

Hoppas denna natt blir lika lugn och skön

kram

WWmor sa...

Börjar med att säga Grattis till en hel natts sömn!! Så himla skönt när det händer... (nu sover W hela nätterna sen ett bra tag tillbaka)

Vad bra att Milo fått fin stämpel..! fniss.. nä, men att han är mycket bättre.. det är ju skönt.. ! Men som du slitit med insmörjning mm.. !! BRAVO!!

Trist trist att Linette inte fick kkort. men det är ju tyvärr lätt för privatister att misslyckas.. uppkörarna är liksom mer kritiska då, har jag hört.. !

Superfina shorts! Nu är väl hela sommargarderoben fixad.. Nu är det bara värmen som saknas.. Här uppe i hufvudstaden har det varit ganska kyligt idag.. mössan på!!

kram

A-K sa...

Vilken snygg kille! (och snygg tjej också såklart!)

Trist att Linette inte klarade uppkörningen. Men vad jag förstår så är det få privatister som klarar det på första försöket.
Hon fixar det säkert nästa gång!

Grattis till god nattsömn! Så skönt att få sova så länge :)

Och vad skönt att ni fick goda nyheter hos läkaren!

Nu ska vi se Yesman men Jim Carrey :)

Kram