torsdag, april 16, 2009

En vanlig torsdag

Ikväll fick vi besök av Sandra och Tilda, alltid lika roligt att få träffa dem. Tilda har blivit så stor helt plötsligt och nu går det undan med hennes utveckling. Hon är fortfarandef en nätt dam på 7 kg och 65 cm lång, 5 månader. När Milo var i den vikt/längden så var han 3 månader, en viss skillnad:)
Här sitter Milo på sitt rum och leker med en bondgård han fick i doppresent av min bror och hans familj. Den börjar bli intressant nu och han satt ganska länge och fixade och trixade med djur och staket, att smaka på dem hör till dagligsysslan.
Milo sov bra inatt, en amning vid 03.30 och sedan vaknade han till vid 5 och kom över till mej och somnade om direkt och så sov vi till 8 i morse. Förmiddagens sömn stal 3 timmar och eftermiddagen 2 timmar, med andra ord en sovdag.
Mellan sovpassen var vi och handlade på Ica maxi, blöjförrådet började sina så vi tag två ekonomipaket så klarar vi oss ett tag till.
Vi hade förresten telefontid med läkaren i morse och fick rådet att ge Milo koksaltlösning några gånger på dagen och nezeril på kvällen för han har fortfarande slem som står och irriterar i luftrören och näsan, detta skulle lösa upp det sega och få det att lossna lättare. Ang hans exem så får vi fortsätta med äggförbud för Milo fick utslag av de äggprodukter som fanns i bearnaise såsen jag råkade äta. Jag tror visserligen att han reagerar för något mer för jag har sett att det blossat upp ett par gånger under denna månaden. Jag ska skriva ner vad jag ätit när det blossar upp och sedan ska vi testa längre fram på olika saker.
Det är faktiskt ganska mycket det finns ägg i när man väl börjar syna matvarorna. Idag skulle jag göra biffar och då brukar jag ha ägg i smeten men det fick jag inte, inte heller i potatismoset som jag också brukar ha ägg i. Jag saknar pannkakor ganska mycket och omelett med tonfisk och tomat. Blev också sur i helgen för jag bredde en smörgås med saltkött och pepparrotsvisp(gott), den smörgåsen fick jag ge Jörgen för papparroten innehöll ägg:(. Hur länge ska jag då amma? Så länge jag kan och Milo vill, fast jag slutar nog innan han är 1½ år. Jag får leva utan ägg ett tag till!

2 kommentarer:

Ciliah sa...

Ja den är verkligen superfin dockan. Mycket nöjd, fast det är jag ju alltid när jag handlat!

Håller med du ;) Ska gå o lägga mig nu så det blir imorgon och vi får träffas :)

Natti natti

Förresten, Tildas frisyr börjar ju lägga sig nu, är det längden som tar ut sin rätt hihi.

KRam

L sa...

å så söt han är. Fin väggdek. Köpt? Vill också ha nå fint i Wiljas rum, även om vi bor i hyresrätt så kanske de går och ta ner vid ev flytt ??
Ha en bra dag. Kram L