torsdag, mars 19, 2009

Shopping och taskig storasyster!

Veckans inköp, från vänster: Molo kortärmad stjärnbody från Tradera, 3-pack halkstrumpor H&M, Pipplångstrumptröja från Lindex och Nova Star XL Baggy jeans nya från Tradera. Finns nog inte mer att säja om detta va? Jovisst, Polarn och Pyret paketet har inte anlänt än:)

Min kära dotter känner på sej när det drar i min shoppingnerv för hon ringer OFTAST och frågar om vi inte ska köra och shoppa samtidigt som jag har beslutat mej för att göra det. Hon fick också shoppat, en jacka, ett par skor, bh/trosor och en bag. Vi fikade på Grafitti, en varm baguette med dricka och Milo fick fruktpuré. Linette skulle vara snäll och ge honom lite citronvatten från en full mugg(stor pappersmugg) och han är ju snabb numera och fick tag i den så han fick allt vatten över sej, blöt från topp till tå!! Av med kalla blöta kläder på stället och som tur var hade jag skötväskan med in, ibland är den kvar i bilen. På med en heldress och så fick vi be dem komma med mopp så folk inte halkade i allt vattnet. Nu kunde vi fika våra kallnade baguetter:-) Som det kan gå..lärdom: ha alltid ombyteskläder med!
När vi shoppat och fikat så fick galna dottern en idé, hon skulle ta ett hål i örat. sagt och gjort, det fixade dom på en beautybutik så nu har hon ett hål extra i ena örat, blev snyggt. ja just det hon köpte nya örhängen också. Vem brås hon på tro? Vi har en shoppingtyp i familjen och det är märkesfreaken Lucas, han är dyr i drift!! :) Hej sötnos om du läser detta. Pontus gillar också kläder men han är nog med glad för prylar och teknik, då är det svårt att hålla fingrar och börs i styr;-D. Mina goa ungar alla 4!!

1 kommentar:

A-K sa...

Kul att du och Linette synkar era shoppingsug :)
Jättefina saker du köpt! Nu ska vi se vad jag köpt de här veckan.... hmmmm, om man bortser från Ullared så har jag bara köpt EN (hahaha...) POP skaljacka på Tradera. Den kom i posten idag. Jag började ju med att köpa en cerise i str 80 på POPrean. Den är ju för stor för att användas nu så den får hon ha till hösten. Då köpte jag en röd i str 74 på Tradera, den är också lite stor, så idag kom det en i str 68. Helt ny för 250 kr :)

Ja, det är sällan jag vågar chansa på att inte ha blöjor och extrakläder med mig när vi är någonstans, om jag inte tar med mig skötväskan så lägger jag blöjor, tvättlappar och extrakläder i min handväska.

Här är också hela familjen shoppingtokiga :) Min syster, som ska till Stockholm nästa helg ringde och undrade om man kunde åka buss ut till Barkarby, hon blev så sugen på att åka dit :)

Kramar