söndag, mars 29, 2009

Grönt dominerar ser jag visst!:)







Milo roar sej en bra stund med en "tygskål". Han försöker sätta den på huvudet bara för vi gjorde det på honom ett par gånger:) Tittut är också kul att leka med den. Idag är första dagen han varit nöjd med situationen och lekt ett tag på golvet. Det känns så skönt att börja se den vanliga Milosen:) Igår kväll lättade andningen men den är långt ifrån bra, det tar nog ett tag. Men nu kan han andas någorlunda långa andetag fast med "pipiga rör". Han sov också bättre och då kan jag berätta att det innebar ett uppvaknande/timma med amning eller napp, känns kanonbra bara det! Maten är det värre med, han vill inte äta men jag får honom att amma då och då. Kan få i honom typ 3 - 5 skedar fruktpuré vissa måltider. Köpte morotsdryck för att se om det gick hem, ett par tag på flaskan sedan räckte det, fast vi erbjuder dricka ofta till honom.
Fick ett litet spel på maken för han har putsat mc och börjat på att bygga sandlåda mm. Jag gnäller inte över allt han gör för han är såå duktig men just nu kände jag att bägaren rann över för jag har suttit med Milo i 6 dygn utan att få göra något själv. Talade om hur jag kände och gick en runda med Milo för att komma ut en stund. Milo somnade och då lämnade jag över och körde själv till Center syd, det behövde jag! Jag handlade påskris, fjädrar och gröna ljus. Två vita stjärnpelargoner till köksfönstret. En ögonskugga och en sjal til mejsjälv. Lite mat fick jag visst också handlat:)
När jag kom hem två timmar senare så sov Milo fortfarande! Vaknade när jag hade varit inne i 2 minuter. Så lätt var det att ta hand om honom. Han har inte sovit så länge på flera dagar för han vaknar hela tiden av hostan. Visst är det lite typiskt när man kör iväg för att få lugn och ro hemifrån, jag kunde ju sovit i två hela timmar. Men jag behövde nog rymma en stund:) för det känns bättre nu och maken hajade nog poängen för han underhåller Milo.

Har fått ta tag i tvätten idag för hela huset har försummats och Milo hade inte en enda pyjamas kvar att ha på sej, det hör till ovanligheterna för numera är tvättbackarna alltid tomma och det är jag så glad för, så mycket enklare. Torkat golv och gjort vid lite blommor har också hunnits med.

4 kommentarer:

WWmor sa...

Såklart att du ville komma ut lite själv å få andas utan Milo..!! *ler* typiskt bara att pojken sov så länge, men det var väl skönt för hans skull förstoss..

Du har så himla fint hemma.. Den gröna färgen är sååå fin och sååå vårig tycker jag.! Köksfönstret blev kanon.. å vilket blankt bord sen..
Önskar jag var lite bättre på att hålla undan, men jag är lite av en slarver tyvärr, som ändå VILL ha rent/snyggt hemma.. Krockar såklart. Jag vill men gör inte å så mår jag dåligt över det.. suck!!

Skönt att läsa att Milo verkar lite piggare.. han var ju såå söt där han försökte få korgen på huvudet.. ! Skruttungen!!

Återigen hoppas jag på att kommande natt blir ännu bättre.. Mer sammanhängande sömn åt dig!!

KRAM

Ciliah sa...

Vadå grönt? Bara lite väl? hihi

Här har vi minsann varit på IKEA idag och shoppat både till C:s och M:s rum! Matildan ska få en sol i taket :)
Snart klara, oh vad jag längtar efter att få ordning här hemma igen. Gissa hur bra jag mår i den här röran :S

Skönt att Milo börjar bli lite bättre igen. Kan bara tänka mig hur jobbigt ni haft det, vi har ju inte varit i närheten ens! Matilda är iaf ganska pigg nu, men hostar fortfarande så hon kräks emellanåt. I natt har det dock varit helt hostfritt så vi hoppas att det fortsätter så nu.

Kram kram

A-K sa...

Nääää... vad säger du ;) grönt????
Jag tycker att det är snyggt med allt det gröna!

Jag förstår att bägaren rann över! Det gjorde den här också igår... Peter skulle inte med oss till Vattenpalatset (han hade sagt tidigare att han ville följa med) för han skulle bygga ihop möblerna. När vi kommer hem sitter han i soffan och ser på film... inte en möbel var ihopbyggd.... gissa om jag fick ett spel ;)

Jag håller med om att tant grön/tant rosa- outfiten är snygg. Hörde om en som köpt cerise windstopper och grön skaljacka på POP. Det lät ju jättesnyggt, så nu blev jag jättesugen på det. Men hon har ju en cerise skaljacka så jag får väl köpa en grön windstopper till den :)

Ja, det är bra med barn i rätt ålder som vill ut och göra roliga saker :) Vi hade det jättetrevligt och alla sov gott inatt!

Skönt att höra att Milo är på bättringsvägen!

Jag lägger ut en bild på våra nya köksmöbler i bloggen.

Kram

helen sa...

Vad skönt att lilleman mår bättre.
Igår behövde också jag en "egen stund" så jag rymde till IKEA (blev ju inte direkt nån lugn stund bland allt folk!!)
Kanske har jag blivit lite inspirerad av dig och allt grönt - det blev en grön matta till Leos rum och nån sorts förvaringssak i form av en grön groda med fack som ska hänga på väggen.

Vi köpte oxå lite påskpynt i helgen. Får väl pynta till nästa helg då vi är bortresta i påsk

kram från stockholm