lördag, mars 28, 2009

Milo uppdatering

Mamma gjorde allt för jag skulle vara glad en stund och hon lyckades:)

Ingen bra natt alls, mycket gråt och oro. Hostande och svårt att andas, dock en förbättring, snuvan börjar ge med sej tack och lov.

Milo vaknade 06.50 och kunde inte somna om, var supertrött och gnällig. Vi gick upp och det var fortsatt gnäll och bråk o m att ta alla mediciner. Andningen var jobbigare nu när vi gick upp än inatt och inhaleringen ville inte hjälpa. jag fick ta sjalen för att få honom att somna till slut och nu har jag lagt över honom i sängen. Känner mej egentligen hjälplös men gör vad jag kan. Lite jobbigt när man börjar känna irritation och det gjorde jag i morse, men jag är väl bara människa jag med. Jag blev i alla fall skickad i säng av maken nyss så det är bäst jag gör som han säjer;-) Han håller på och putsa motorcykeln....kl är 08.15, gäsp.

3 kommentarer:

A-K sa...

Lilla plutten!
Usch, vad jobbig natt ni haft igen. Skönt att snuvan börjar ge med sig!

Det är sant! Man är inte mer än människan och kan inte rå för att man blir irriterad. Det är ju en extremsituation, dels att inte få sova ordentligt, dels oro och att känna sig hjälplös, inget man gör hjälper. Det kan knäcka den bäste. Men jag tror att du känner dig bättre bara du får lite sömn.

Nu ska jag få igång alla "mina" barn och åka iväg till Vattenpalatset i Vänersborg och bada :)

Hoppas att ni får en fin lördag!

Kramar

WWmor sa...

helt förståeligt att tappa tålamodet och bli irriterad !! Man är ju bara människa,och du har ju så mycket oro också inom dig.. *kramar om* Tycker du gör ett superjobb med Milo!!

Trist för er att natten blev turbulent, men håller tummarna nu att nästäppan är på väg bort. Då kanske det blir lite bättre.. Jag hoppas det..

hihi. vilken make..! Har nog aldrig sett min gubbe uppe klockan kvart över åtta en lördagmorgon någonsin ..

Om du är nyfiken på huset på väddö, finns ett inlägg med den nya altanen här:
http://gryningsgrabbarna.blogspot.com/2008/11/farstukvist-mm.html

hoppas du fick en skön tupplur.. kram

helen sa...

Tack tack för 8-månadersgratulationen. Tänk att man ser på barn när de inte mår bra och det syns på Milo tycker jag. Vad jobbigt för honom och dig. Skönt att snuvan börjar ge sig.
Idag har vi varit hos Leos morfar alla tre och vi sov faktiskt middag där alla fyra. Gud så skönt!