måndag, mars 23, 2009

Färgning, systerträff mm

Dagen har vi spenderat i Helsingborg centrum ihop med min syster Cecilia och lilltösen Matilda. Vi hade vars ett mål i shoppingnerven, jag skulle ha en tröja som passade till Milos nova-jeans och C skulle ha en cerise kofta. Jag hittade till slut en tuff tröja med bilar men C hittade ingen cerise kofta till Matilda, men hon hittade annat:) Jag tycker egentligen att det finns lite affärer för små barn förutom kedjorna då, i HBG finns två och det är ändå en ganska stor stad. Malmö har ju nyss öppnat ett nytt centra, tror det heter Entre, dit får man ta sej någongång, kan ju finnas roligt affärer på ett sådant stort ställe.

Vi fikade på Åhlens och gick runt och strosade i gatorna och munnarna jobbade på. Milo och Matilda tog sej en tupplur i vagnen. Milo har inte sovit så bra inatt för han var täppt i näsan och hostade, vaken 1 timma mitt i natten och vaknade 06.05. Detta tar ju på krafterna för en liten kille så han är lite trötter idag, sover nu igen och kl är 15.30. Han sov också 2 timmar innan vi körde till HBG.Nedan ser ni Conversen som varit ljusgrå med rött foder som färgade av sej när jag tvättade dem, tror jag lät dem ligga blöta i maskinen för länge. Dom blev rosa grå röda:(. Nu är dom färgade blå och det blev riktigt bra! Vet ni vad, nu tjuvar jag dem från Linette för hon använder inte dem mer:) Fast ser hon dem nu så kan jag nog hälsa goodbye till dem.

Vet inte om färgen ser bra ut på bild men det är en jeansblå/duvblå och fodret blev vinrött.

När vi kom hem från HBG var Milo hungrig och gjorde "pi" i blöjan så han fick ren rumpa och fick vara utan blöja en stund, det är skönt! Som han gör på bilden är sina försök till att sätta sej upp från krypställning men det har inte lyckats hittills.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit! Skorna blev grymt snygga! Good job! Tack för idag och kram :)

WWmor sa...

hallooooo!!

Skitsnygg body!! Vilket märke, får jag fråga? Hur cool som helst..!!

Skorna blev supersnygga ju.. du bara färgade i tvättmaskinen eller??

Du.. tycker alltid dina bilder blir så himla fina.. vad har du för fotoutrustning? Extern blixt? Bilderna blir så mjuka och fina ... jag är avis.. !!!

Kram

A-K sa...

Det verkar som ni haft en skön dag i Helsingborg. Tröjan var jättesnygg och passar fint ihop med jeansen. Och skorna blev ju jättefräcka :)

Stackars Milo som är snuvig igen, hoppas att det inte blir värre!

Nja.. om du tar Filippa så får du skicka hit Milo ;)

Ja mattan jag köpte är en plastmatta.

Ha en fin kväll!

Kramar

Anonym sa...

Så koncentrerad Milo ser ut. Det är en stor och tung ppgift att ändra läge för en liten herre!!

Helsingborg gillar jag. Förut var jag mycket därnere hos ett antal återförsäljare vi har. Marina plazas frukostbuffé var grym.

A-K sa...

God morgon!

Jag mitt nöt klickade ju givetvis på länken :( Nåja... jag tror att virusprogrammet tog hand om det, Peter får kolla upp det!

Hoppas att du fick en tid till läkaren, passa på och sov ihop med Milo under dagen. Det är jobbigt när man inte får sova på nätterna!

Här är det stora fixardagen idag :)
En massa saker från "att göra listan" ska bockas av.

Som det verkar nu kommer vi åka med Peter till Malmö 14-15 april. Ska bara fixa passningen av de stora. Hoppas att vi kan ses någon av dagarna :)

Kramar