söndag, februari 15, 2009

Hallå, jag tillhör inte inredningen!

Bloggat från mobilen eftersom vi fattas en kamera i huset, den återfås under morgondagen.
Vi har varit på IKEA och där tyckte vi att Milo passade i fårskinnshögen:) Han ser mest ut som ..komochhjälpmejNU!
Vi skulle titta lite på inredning till tvättstugan och beslutade oss för deras Broder system i typ galvat plåt. Ska visa er när det är klart, maken är satt i arbete:) fast min käre make behöver man inte sätta i arbete, han är självgående och kan inte låta något ligga en dag ens! Jag klagar då aldrig:) Har flera väninnor vars män påbörjar projekt som sedan står ofärdiga ett bra tag, sådant finns inte på Jörgens karta.
Nu ska jag snart påbörja tillbehören till vår danska fläskesteg som står i ugnen. Det är en riktig med knaprigt svål, det har jag fått lära mej hur man gör av svärmor i Danmark. För er som inte vet så är min man en "båtflykting" hihi. Äkta dansk som jag fångade i färjeläget för mååånga år sedan. Så Milo kommer nog prata både danska och svenska och det ser jag bara som en fördel. Visserligen har Linette haft lite problem med vissa stavelsers uttal pga danskan, typ stjärna med svnska sche-ljud som för henne blev stjerna direkt som det stavades. Finns många ord som kan ställa till det, och Nettan har ju även dyslexi som int gör det lättare. Tyvärr fick vi inte svart på vitt förrän hon var 17 år än om jag tjatat i alla år om att hon har problem, detta viftades bort med att det är normalt för barn i den åldern, det är normalt bland tonåringar, osv. Först i gymnasiet lät dom testa henne och kom fram till att hon har ganska stora svåringheter. Allt detta borde ju gjorts något åt för många år sedan för då hade hon kanske haft lättare att klara skolan på högre nivå, nu ger hon upp gymnasiet. Vi har verkligen kämpat för att hon ska fortsätta men när tösen är nästan 19 år och inte vill mer, vad gör man då? Hon ska nog klara sej och får ta tag i studier i vuxen ålder när hon har mer motivation. Nu jobbar hon lite i en pizzeria och en plantskola/blomsteraffär. Hon skulle vilja jobba med blommor och har kikat lite på floristkurser. Vi får väl se vad det slutar med....men oj vad jag spårade ur då;-D


1 kommentar:

A-K sa...

Hej! Nu är vi hemma!!! (vi har hemma redan 19.45)

Vad gullig han ser ut där han ligger i fårskinnshögen :)

Jösses... du satt väl inte och knappade in hela den texten på mobilen?????

Hahaha... skrattar gott åt att Jörgen är en "båtflykting"!!! MUMS, vad gott det lät med knaprig fläskstek!

Jag hade fått en avi att hämta på ICA, det måste vara Mini a ture overallen. Ser fram emot att hämta den imorgon. Filippas Molo är plommonfärgad, så det blir bra med en rosa... eller cerise :) Och med all sannolikhet kommer jag säkert också att köpa en overall till :) Stod och kollade på
POP´s overaller då de sålde ut dem för halva priset här!

Jag har också kollat på Nova Starjeansen... tycker att de är jättesnygga!!!!!

Och vet du vad????
Nu när du visat alla fina kort på Milo där han ligger/sitter på sitt fina gröna molntäcke har jag blivit extremt sugen på att köpa ett rosa sådant :) Hittade ett orange på Iems i Jönköping, men jag tycker att det rosa är finare... måste nog beställa ett sådant!


Kramar