torsdag, februari 19, 2009

Grattis till vår lille Milo som blir 7 månader idag!

Nu kan milo komma upp med både fram och bakdel:) Visst är han söt i body och knästrumpor?




Varför ska tiden gå så fort, en månad är ju som en vecka. Jag vill inte att det ska gå så fort, vill inte börja jobba och lämna på dagis, fast det är ju nästan ett år tills dess:)
Idag har Lille Herr Milo Mortensen har varit och blivit vägd och mätt.
Vikt: 9780 gr
Längd: 73 cm ( växt 3 cm! men jag tyckte inte han låg intill vid huvudändan)
Huvud: 46,5 cm

Vi fick också ett recept på Miniderm hudsalva till hans torra hud, det vill inte bli bra hur jag än smörjer och oljar.
Jag trodde han hade rundat 10-kg strecket men det hade han inte, han hade ökat med 425 gr på en månad, det planar ut nu på kurvan.

När vi hade varit på BVC körde vi och hälsade på A , Lucas och Svante. Svante är 5 månader och har precis legat inlagd på sjukhus för lunginflammation men nu är han bra igen. Synd om dem när dom är så små, som tur är så har han också lite hull att ta av:)

Vi fikade och snackade bort tre timmar sedan körde vi hem och stoppade Milo för en em-lur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis:)

A-K sa...

Gokväll!

Grattis igen på 7-månaders dagen!!

Men vad duktig han är! Han gör ju framsteg nästan varenda dag nu ju :)

Oj vilken stor kille :) Filippa var 64 cm för en månad sedan... ska bli kul och se hur mycket hon växt när hon ska till BVC nästa vecka.

Felicia skrattade gott att du skrev Pink Ladies... hon och jag tittade på filmen Grease idag :)

Nu är det snart läggdags.

Kram