onsdag, februari 18, 2009

Godmorgon vänner:)

Bildbevis på mannekängen:) Han är bara för go min lille pruttunge!

Just nu så "far" han rundor på golvet och låter som kraxande kråka, nytt påfund. Idag ska vi på föräldraträff och det är alltid roligt att se hur de olika bebisarna utvecklats under 1 månad.
I morse blev jag lite irriterad! Skulle göra gröt till Milo och hade köpt nestlés havregröt med katrinplommon från 6 månader. Står och läser hur mycket pulver som ska i vattnet och läser till min förvåning att den ska blandas i ersättning för att få fullt näringsvärde!! Vad f_n är det? Han är 6 månader och då har man ju slutat med ersättning, då får dom ju välling(om man inte ammar då) Nu hade jag en NAN1 hemma för den har stått som reserv men det är ju helt galet, står inte ens på framsidan av paketet och deras vanliga havregröt från 4 mån ska man ha bara vatten till. Jag blir SUR på sådant!!!

Nu börjar fällperioden på våra katter har jag märkt så nu blir det dammsuga varje dag, inte roligt. Jag har iofs köpt en sådan dammmopp som jag skulle kunna ta varje morgon, det är ju lite lättare än att dra fram hela slangen. Jag har kanske inte berättat innan men vi är en lite djurtokig familj och har en hund, tre katter i hemmet och då har vi reducerat antalet rejält under åren:) Vi har slutat skaffa fler djur för intresset för uppfödning av speciellt katter har svalnat. Nu har vi ju ett annat lite bebisdjur som tar all tid:) Mammas lilla apunge..hihi

Vill bara visa en vacker och lite sorglig bild på Linette när hon rider barbacka ut i sommarhagen med Garon, det är nästan så man får tårar i ögonen av den, känn vilken samhörighet och lugn dom utstrålar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygging!

A-K sa...

Godmorgon!

OJ vad snygg han blev i kläderna!

Det var märkligt att gröten skulle blandas med ersättning... ska kolla mina paket om det står så på någon jag har i skåpet.

Jättefin bild på Linette!

Kramar

Anonym sa...

Jättefina kläder. Duktig du är som syr själv, det skulle jag aldrig fixa. Även om jag sydde till mig själv förr i tiden så finns det inte på kartan. Grönt är så fint oxå. Fast än så länge har det blivit mest i blått till Leo.