söndag, januari 25, 2009

Velourbyxor



Ser ni! :) Jag klarade av att sy byxor till Milo! Är nöjd med båda paren men de turkosa blev för stora så dem kan han nog ha till våren. Nu får jag väl ta och avancera lite och sy lite svårare kläder. Man ska dock ha lite tid också. Idag har vi haft en kinkig son som visserligen sov till halv 9 i morse men nästa sovpass vaknade av dom förbenade kråkorna som bråkade om någon brödbit utanför fönstret(som jag glömt stänga efter vädring) Han var lite småsur men tinade snart upp. Efter middagen skulle vi köra till Ekeby möbelaffär och titta på en fåtölj men där fanns inget snyggt, jo en i fårskinn för 14 000:-, inte riktigt det pris jag hade tänkt. På väg till Ekeby somnade Milo och sov en halvtimma till, vaknade när vi lade över honom i vagnen. När vi kom hem var han gnällig och kunde inte somna, helt uppskruvad! Till slut tog jag sjalen på och då somnade han trekvart och sedan nattades han 19.30. Då sydde jag dom petrolgrå med svart mudd, dom turkosa sydde jag i förmiddags.


Milo har utökat sina konster, han slår med leksakerna så det tjångar i barnstolens bord och sedan kan han säja, till pappas lycka, PAPPA:) men jag tycker nog det låter mer som pa..pa..pa..pa:) Så här ser han ut när han säjer pappa.

1 kommentar:

A-K sa...

WOW!!!
Vad snygga byxorna blev!!!! Vad duktig du är :)

Så Milo är också kinkig! Det är Filippa med... hon brukar ha en kinkig dag/månad... men nu har hon varit kinkig två dagar på raken.