lördag, januari 24, 2009

Säkert päron

Jag såg ett tips på en "meckapär" som man kan ge dom små när dom är sugna på något gott, eller bara för att få ha något att göra. Det är ett handtag med en liten nätpåse på, i denna påse kan man stoppa i en bit frukt som dom kan sitta och tugga/suga på utan att sätta i halsen. Smart onödig produkt kan man kanske säja:) Men jag får säja att den funkade bra på Milo. Vi stoppade i en päronbit och den satt han och sög i ganska länge, han förstod ganska snabbt att det var närpåsen det goda kom ifrån men även handtaget var gott att tugga i. Som ni ser på bilden så har vi en ganska så koncentrerad Milo:)

Annars har dagen mest flytit på i lugn takt, vi körde och handlade mat hela familjen. Bra att ha maken med när det ska handlas tunga och stora saker, ni vet toapapper och sånt tråkigt. Hemma har Milo sovit i två omgånger idag, 2½ timma/pass:) Fat han vaknade också halvsju i morse och ikväll däckade han 19.20 efter att ha badat med mej.

Jag har börjat på att sy ett par velourbyxor i turkost, det får bli provparet. Får nog påstå att jag är lite rimrostig för jag har ju inte sytt kläder på..hmm 23 år. Sydde till pojkarna när dom var små och mammakläder när jag väntade dem. Annars har det bara varit gardiner och uppläggningar som maskinen har fått uträtta.

2 kommentarer:

A-K sa...

Gokväll :)

Debn där meckapären stod jag och kollade på för några veckor sedan. Jag får nog köpa en och se om det är något för Filippa! Jag ser fram emot att få se en bild på velourbyxorna när de är färdiga!

Kram

WWmor sa...

Jag såg också den där meckapären, men jag köpte den aldrig till Wiktor.. Milo ser ut att gilla den skarpt... kul att se när de blir så där koncentrerade.. inget kan liksom störa då.. !

Jag är också nyfiken på byxorna..

kramis