söndag, januari 18, 2009

Ikea

Körde till Ikea i Malmö en sväng. Vi skulle titta på en fåtölj att ha i "datarummet". Vi har en röd skinnfåtölj där nu men jag vill ha bort den röda och ersätta den med en neutralare färg. Anledningen är att jag tycker det röd/svarta vi har stör det gröna i rummet intill och de är i anslutning till varannat med ett ganska öppet valv. Den röda fåtöljen får flytta in i Nettans röda rum som hon ändå inte bor i:(

Vi hittade en stol vi gillade och när vi väl kom till lagret så var den slut...då blir man sur! Vi fick med oss lite barnsäkerhets artiklar och en paket frottétvättlappar. Jörgen ska köra inom HBG och se om dom har fåtöljen hemma annars kör vi och kikar i Ekeby möbelaffär eller någon annanstans.
Jag har nog drabbats av shoppingsjukan för nu gjorde jag ytterligare ett köp på en lurvomlottjacka, mörkbrun och en lurvoverall o mossgrönt. Två overaller för inomhusbruk inköptes också, allt Kik*Kid som också är ett favoritmärke. Till saken hör att det var rejäl rea och jag ville så gärna ha dessa plagg. Jag är ju lite svag för omlottjackor som ni kanske märkt.





Denna i grått/petrol och en likadan i rött/vitt



Omlottjackan i brunt istället för mossgrönt som bilden visar.

Overallen nedan i den färg som bilden visar. Allt handlar hos Elva små troll och bildena har jag lånat därifrån.

1 kommentar:

A-K sa...

Jamen... är det inte typiskt :( När man hittar något på IKEA som man vill ha så är det slut... usch vad trist!
Jättefina kläder du köpt! Omlotttröjorna är verkligen fina, finns de i "tjejfärger" (läs rosa ;)) också? Jodu... nog har jag drabbats av shoppingsjukan... jag ÄLSKAR rea! Och att shoppa på rea är det bästa jag vet... nästan :)
Jag ska fota overallen och lägga upp bild på den i bloggen.
Jo, Anton är MYCKET nöjd med att jag rensade på hans rum!

Nattinatti och KRAM