tisdag, januari 20, 2009

Hemmadag

Idag höll vi oss hemma för sedan har vi fullspäckat schema resten av veckan. Vi gick upp vid 7-tiden och satte på tv.n med Vakna med voice och åt frukost ihop, jag och Milo. Sedan har vi städat, bakat hallonmuffins och bara lekt och haft det bra...inte mindre bra sak, jag fick uppleva en piraya ikväll vid amningsstunden! Milo bet mej för han var mätt och busig. Men jag visade inte en min och höll tyst...denna gången;-)

Mormor och morfar kom på kvällskaffe, bjöd på kladdekaka med grädde. Var ju tvungen att fira 6 månaders bebisen för dem också:) med andra ord, kladdekaka två dagar på rad...superbra för nej...not!

Nu är hon snart halv 11, sovdags, natti på er!

2 kommentarer:

WWmor sa...

Ajabaja.. inte bita mamma i tutten Milo!!! (ja, säger inte du till honom, gör jag det), hihi..

Som dom säger, EN gång är ingen gång, TVÅ gånger är en ny (o)vana... Du får säga till på skarpen nästa gång.. Jag fick ryta till Wiktor ett par gånger, men sen slutade han... att amma!!!

Värst vad du får en massa gotti i magen.. *avundsjuk*.. hmm... vad kan jag fira då..??? men jag kan ju också fira Milo ju... När Wiktor vaknar ska jag genast iväg och KÖPA något gott.. här bakas det tyvärr sällan... dammigt sällan..

kram kram

A-K sa...

Hahaha... alla namnsdagar, ja du... vi har lyckats klumpa ihop dem ganska bra Felicia har 9/12 och 14/1 (Anna Felicia) Anton har 17/1 och 20/1 (Anton Sebastian) och Filippa har 2/5 och 13/5 (Filippa Linnéa). Felicias namnsdag lyckades jag ju missa då när jag var sjuk så hon fick några extra paket som kompensation :)
Det har blivit en himla massa firanden här hos oss den senaste tiden... Jag tycker att du gör helt rätt i att fira Milos 6-månadersdag flera gånger :)

Ja, Filippas tallrik är Mors lilla Olle (hon fick den i doppresent tillsammans med en stor tallrik och en mugg)

Ja, rean på Lindex var bra! Jösses vad jag har handlat det senaste ;) Idag var vi tillbaka på Överby och handlade på POPs 50% rea. Det blev 9 nya plagg (sccchhh... säg det inte till någon!) Men jag köpte kläder i str 74 och 80, bara en liten klänning i str 68 :) och allt går ju att sälja på Tradera sedan när det är urvuxet!

Kramar A-K och Filippa